Tilbake
Startside / Elsykler / Fatbike Elsykkel / Rock Machine Fatbike EL Vyory E70-26_23 Oransje/Sølv

Rock Machine Fatbike EL Vyory E70-26_23 Oransje/Sølv

SALG
Rock Machine Fatbike EL Vyory E70-26_23 Oransje/Sølv
Beskrivelse

Vanvittig underholdende eMTB for deg som vil dominere i virkelig vanskelig terreng

Den vanvittig underholdende Rock Machine Vyöry E70-26 er den perfekte elektriske sykkelen for deg som ønsker maksimalt med moro i så krevende terreng som mulig, enten det gjelder solfylte strender, snødekte fjell eller stier fylt med grove røtter hvor andre sykler strever med å komme frem. Takket være en kraftig 1x-drivlinje og ekstra brede dekk med en kapasitet som virkelig skiller seg ut, er dette det ideelle valget for deg som nekter å la være å sykle bare fordi underlaget eller været blir litt mer utfordrende. Legg til en topp japansk midtmotor som konsekvent leverer dynamisk kraft og imponerende kjøreglede, uansett hvor mye kraft du enn har igjen i bena, så har du en sykkel som garantert vil fjerne alle sure miner.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturell aluminiumsramme (AL-6061 T6 Custom Tubing) med pent integrert drivlinje
  • Kraftig elmotor fra Shimano (STePS EP6) med 85Nm og en overbevisende dynamisk kjørefølelse
  • Kraftig batteri på 504Wh som er elegant integrert i rammen, noe som gir stor rekkevidde
  • Pålitelig 10-girs drivlinje fra microSHIFT (ADVENT X) som gir deg tilgang til hele 436% av utvekslingen
  • Kraftfulle hydrauliske skivebremser fra Clarks (CLOUT+) som passer perfekt til sykkelens fartspotensial
  • Ekstra brede 26-tommers dekk fra Maxxis (Minion FBF Exo TR) gir topp kvalitet og grep
  • Utrustet med et bakmontert støtte og mange dedikerte festepunkter for tilbehør
  • Justérbar setepinne fra ONE1 (MT171) som lar deg raskt justere setehøyden mens du sykler

Skulpturelt chassis i kvalitetsaluminium med elegant integrert batteri

Chassiset består av en slitesterk ramme laget i høykvalitets aluminium (AL-6061 T6 Custom Tubing), kjent for sin lave vekt. Designmessig utmerker rammen seg med sine rene linjer og elegant integrerte batteri, men det beste er dens førsteklasses pedaleffektivitet og øyeblikkelig respons når du tråkker til. Rammen er spesialtilpasset for de ekstra brede dekkene, noe som er essensielt for å tåle røffere kjøring. Den leverer imponerende komfort og fantastisk kontroll, selv uten demping i ramme og gaffel, takket være ekstraordinært luftvolum. Med intern kabeltrekking og en balansert geometri for komfortabel kjørestilling, gir den deg full oversikt over omgivelsene. Rammen har også dedikerte festepunkter for tilbehør (vesker, flasker, verktøy, bagasjebærer osv.), noe som er praktisk for lengre eventyr i uutforsket terreng.

Kraftfull elektrisk drift med imponerende dreiemoment og dynamisk følelse

Hjertet i sykkelen er Shimano STePS (EP600), kanskje markedets beste drivsystem, som kombinerer en kraftig elmotor (85Nm i dreiemoment) med et integrert batteri som gir over 500Wh med miljøvennlig energi. Dette resulterer i en imponerende rekkevidde (opp til 150km) med ekstra kraft for både ben og lunger.

Den dynamiske elmotoren jobber sammen med 10 kraftfulle girs fra microSHIFT (ADVENT X), og alt fungerer effektivt, stille, med direkte drev på veivakselen – det eneste riktige valget etter vår mening. Hele drivpakken er smart plassert i nedre del av rammen for et lavt tyngdepunkt, noe som sikrer feilfri håndtering i alle typer terreng. Flere kjøremodus (med opp til 400% boost) og en klar display gir deg fullstendig kontroll og viser all nødvendig informasjon.

Ekstra brede dekk med enormt luftvolum og sikker grep

De nesten fem tommer (120mm) brede 26-tommers dekkene gir deg enestående grep på sand, snø, gjørme og andre løse underlag, og lar deg enkelt navigere der andre sykler ville ha stoppet. Det betydelige luftvolumet i dekkene tillater svært lavt trykk, som absorberer underlagets ujevnheter og gir suverent grep. Når du øker trykket til mer normale nivåer og tråkker til gjennom det brede girspekteret, vil du raskt merke at sykkelen går overraskende raskt på harde underlag. En justérbar setepinne er nesten uunnværlig i tøffe løyper, så naturligvis kommer den med en justerbar setepinne fra ONE1 (MT171) med 150 mm slaglengde.

Fat Boost-teknologi og kraftfulle hydrauliske skivebremser

Med nav som benytter Fat Boost-teknologi, oppnås enestående vridningsstivhet i hjulene, noe som sikrer at all kraft fra musklene dine (og elmotoren) effektivt overføres til bakhjulet og lar deg akselerere forbi både naboer og venner. Sykkelen er utstyrt med kraftfulle hydrauliske skivebremser fra Clarks (CLOUT+), som reduserer vedlikeholdsbehov og garanterer effektiv bremseytelse året rundt, uansett om det er gjørmete, regnfullt eller slapseføre.

Spesifikasjoner
Artikkelnummer: 0107001-C593
Varemerke:ROCK MACHINE
Farge:Orange/Silver
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Personalisering:Terrengsykling
Modellserie:Rock Machine Mountain Hardtail
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell:2023
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Produsentens farge:ORANGE/SILVER
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Alloy Al-6061 T6 Custom tubing, Fat Fun Geometry, Shark Spine EVO 26er Fat, SHIMANO STEPS DU hanger, 2nd Gen. battery integration, 4.8 Tire ready, Tapered Head Tube, 197x12, Post Mount, Inner Cable Routing, Kick stand and Dropper post ready, RC470
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:Fat 26 EVO, Custom Alloy Tubing, 4.8 Tire ready, Fender&Carrier Ready, 1-1/8-1.5, Disc Brake Post Mount, 150x15 Thru axle
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Ikke låsbar
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

26"
Hjul
Hjul:FATBIKE SPECIFIC, OLD 150, 559-76
Fordekk:Maxxis Minion FBF Exo TR, 26x4.80
Bakdekk:Maxxis Minion FBF Exo TR, 26x4.80
Dekkdimensjon:112-559
Drivverk
Girspaker:microSHIFT ADVENT X SL-M9505-R, 10-speed
Bakgir:microSHIFT ADVENT X RD-M205GM
Kranksett:ONE1 ET39-F40-SHP80-L/R, 34T
Kassett:microSHIFT ADVENT X CS-H104, 11-48T
Komponenter
Forbremse:CLARKS CLOUT+, oversize piston, hydraulic disc brake
Bremseskive foran:CLARKS STAINLESS, 180mm
Bakbremse:CLARKS CLOUT+, oversize piston, hydraulic disc brake
Bremseplate bak:CLARKS STAINLESS, 180mm
Styre:ONE1 Alloy, 9° backsweep, 20mm rise, 760mm, 35mm
Setepinne:ONE1 Alloy, MT171, dropper post, 30.9mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

10-delt (1 x 10)
Girskifterserie:microSHIFT ADVENT
Framgirserie: 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
microSHIFT ADVENT
Motor
Motor:Shimano Steps EP600
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Motorlydnivå:Lav
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Shimano
Batteri
Batteri:DARFON, 36V, 504 Wh, integrated
Batterikapasitet (Wh):504
Spenning:-
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:DARFON 4A Smart Plus-lader
Lader inkludert?:-
Visning
Visning:Shimano SC-E5003
Sykkelutstyr
Støtte:ATRAN VELO, DUX HV
Pedaler:Marwi SP-160
Sete:ONE1 TDS-D607 Alloy, 35MM, +7°
Kundeomtaler

Lignende produkter

Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen