Startside / Sykler / Landeveissykkel / Racersykkel allround / BMC Teammachine SLR Three landeveissykkel

BMC Teammachine SLR Three landeveissykkel

BMC Teammachine SLR Three landeveissykkel
Beskrivelse

Tre inn i en ny æra innen landeveissykling med Teammachine SLR

Den skarpe karbonsykkelen BMC Teammachine SLR THREE er et raskt fartvidunder hvor effektiv kraftoverføring, lav vekt, minimalt rullemotstand og svimlende hastigheter alltid står i fullt fokus. Dens ultralett ramme i karbon har imponerende vridningsstivhet som sikrer den effektive akselerasjonen som gjør at du alltid kan nå pallen, uansett om det er et lokalt klubbmesterskap eller et nasjonalt mesterskap som står for døren. Den er utstyrt med TCC Race, det er ytelsesversjonen og den er spesielt designet for høy komfort under langvarige ritt og intensive treningsøkter. Veivibrasjoner filtreres effektivt bort for å skape en smidig kjørefølelse og sikre maksimal utholdenhet. Spesifikt dedikerte områder på rammen har blitt konstruert for å gi riktig kalibrert vertikal ettergivenhet, noe som både forbedrer grepet og kontrollen på alle typer underlag.

Nøkkelen til suksess!

  • Ultralett ramme i karbon (Teammachine Carbon) med vertikal ettergivenhet som ikke kompromitterer med sidestivheten
  • Gaffel i høykvalitets karbon (Teammachine Carbon) som skaper helt riktig kjørefølelse
  • TCC Race Compliance Level - Konkurranseklar ramme med den ultimate balansen mellom hastighet, ytelse og kontroll
  • Integrated Cockpit System Technology - Cockpit med diskret kabeldragning som ikke kompromitterer med vekt eller stivhet
  • Slagkraftig 2x-drivverk med 24 trådløst styrte gir fra Shimano (105 Di2) med driftsikre egenskaper
  • Kraftfulle hydrauliske skivebremser fra Shimano (R7170) med potent bremsevirkning uansett forhold
  • Hjulsett med nav fra Shimano, felger i aluminium samt dekk fra Pirelli (P Zero Road) med 26 mm i bredde
  • Ergonomisk cockpit med diskret kabeldragning hvor både styret (RAB 02) og styrstammen (HB D4 03) er hentet fra BMC
  • Unik D-formet setepinne i karbon (Teammachine SLR Carbon) og en aerodynamisk sal fra Fizik (Antares R7)

Ultralett ramme i karbon som sikrer dens konkurranseklare ytelse

Den imponerende rammen består av ultralett ramme og gaffel helt i høykvalitets karbon som legemliggjør banebrytende innovasjon og ytelse, på et økonomisk lettilgjengelig nivå. Den TCC Race-konstruerte rammen i kombinasjon med en D-formet setepinne sikrer den optimale balansen mellom fart, kontroll og komfort. Designet for maksimal effektivitet har den både aerodynamisk tilpasset integrasjon for flaskeholdere, ICS-teknologi for kabeldragningen og gaffelender som leverer sømløs aerodynamikk. Tiår med utvikling har formet hvert aspekt og levert en elegant og effektiv landeveissykkel som er klar for dine mest utfordrende turer.

Trådløst styrt 2x-drivverk med slagkraftig ytelse for alle tempo

Under panseret finner du et slagkraftig 2x-drivverk med driftsikker ytelse, det handler kort sagt om 24 trådløst styrte gir med smidig følelse og pålitelig funksjon. Hjerte og lunger består av et robust kranksett med doble fremre tannhjul (50/34T) som kombineres med en 12-delt (11-34T) kassett noe som samlet sett skaper et girområde som gjør at du kan brillere i alle typer tempo. De letthåndterlige girspakene er elegant integrert i bremsehendlene, noe som gjør at du aldri trenger å slippe taket om styret.

For øvrig handler det utelukkende om skarpe komponenter fra øverste hylle hos både BMC, Pirelli og Fizik, noe som samlet sett skaper dynamisk racefølelse og dessuten imponerende lav vekt. Dette er virkelig ingen glattpolerte masseprodukter, men en skarp sak av høyeste klasse, og hele utstyret veier dessuten inn på lave 8,3 kilo!

Respektinngytende hjulsett og skivebremser som er fullt tilpasset fartressursene

Du kontrollerer og styrer alt via det ergonomisk utformede og elegant integrerte cockpitet som både styret og styrstammen fra BMC utgjør. De glatte dekkene fra Pirelli med 26 mm bredde kjennetegnes av en enorm fartglede og kombinert med et respektinngytende hjulsett med felger i aluminium så oppnås høye hastigheter. Sykkelen sin utforming tillater at du uten problemer kan kjøre på dekk opp til 30 mm i bredde, noe som sikrer økt komfort og mer effektiv fremkommelighet på litt dårligere underlag. Og siden sykkelen trives best i høyt tempo så er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser som gjør at du har tilgang til kraftfull bremseytelse selv om det skulle være vått underlag som gjelder for dagen, og dessuten hele året rundt.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0160501-0127
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:BMC
Farge:Röd
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.

Nei
Produsentens nettsted:bmc-switzerland.com/collections/road-racing-bikes/products/teammachine-slr-three-bikes-bmc-26a-000021
Vekt (ifølge produsenten):8,3 kg
Personalisering:Landeveissykling
Produsentens farge:Neon Red
Rammesett
Ramme:Teammachine SLR Carbon with Aerocore Design
ICS Technology Stealth Cable Routing
Stealth Dropout Design
TCC Race compliance level
Flat Mount Disc
12 x 142mm Thru-Axle
Optimized for Aerocore Bottle Cages
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel:Teammachine SLR Carbon
ICS Technology Stealth Cable Routing
TCC Race Compliance Level
Stealth Dropout Design
Flat Mount Disc
12 x 100mm Thru-Axle
48mm offset Size 47-51
43mm offset Size 54-61
Framgaffelmateriale:Karbonfiber
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2026
Elektrisk sykkel:Nei
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Hjul:PRD23
23mm, SHIMANO HB-TC500-12 & FH-TC500-HL
Center Lock
28H
Forhjulsnav:SHIMANO HB-TC500-12 , Center Lock, 28H
Baknav:SHIMANO FH-TC500-HL , Center Lock, 28H
Fordekk:Pirelli P Zero Road , 26mm
Bakdekk:Pirelli P Zero Road , 26mm
Dekkdimensjon:26-622
Felger:PRD23 , 23mm
Drivverk
Girspaker:SHIMANO 105 Di2 (ST-R7170)
Framgir:SHIMANO 105 Di2 (FD-R7150)
Bakgir:SHIMANO 105 Di2 (RD-R7150)
Kranklager:SHIMANO Press-Fit Bottom Bracket (BB-RS500-PB)
Kranksett:SHIMANO 105 (FC-R7100), 50-34T
Kjede:SHIMANO CN-M6100
Kassett:SHIMANO 105 (CS-R7101), 11-34T
Komponenter
Forbremse:SHIMANO 105 (BR-R7170)
Bremseskive foran:SHIMANO SM-RT70 , Centerlock
Bakbremse:SHIMANO 105 (BR-R7170)
Bremseplate bak:SHIMANO SM-RT70 , Centerlock
Styre:BMC HB D4 03, 0, 6
Alloy 6061
Race Geometry
135mm drop, 70mm reach, 6° flare
Styrestem:BMC RSM 01
Integrated Cockpit System Technology
Setepinne:Teammachine SLR Carbon D-Shaped Seatpost
15mm Offset
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
Girskifterserie:Shimano 105 Di2
Framgirserie: 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkel Shimano landeveissykkel SRAM terrengsykkel SRAM landeveissykkel Shimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus        
Tourney        
Shimano 105 Di2
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105 Di2
Sykkelutstyr
Sete:Fizik Antares R7
S-Alloy rail 140mm [or] Selle Italia Model X Superflow
FeC Alloy rail
145mm
Om produsenten
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

-41%
BMC Roadmachine Two landeveissykkel
På lager. 3–6 dager
-35%
BMC Teammachine SLR Four landeveissykkel
På lager. 3–6 dager
-9%
Racersykkel allround Superior RR 9.4 Matte Carbon/White
På lager. 3–6 dager
Racersykkel allround Superior RR 9.6 Matte Carbon/Black
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen