Startside / Sykler / Hybridsykkel / Byhybrid / Trek Cityhybrid District 3 Midstep Deep Dark Blue Matte

Trek Cityhybrid District 3 Midstep Deep Dark Blue Matte

Trek Cityhybrid District 3 Midstep Deep Dark Blue Matte
Beskrivelse

Høyklassig bysykkel med alle tilbehørene som forenkler din hverdag

Leter du etter en pålitelig bysykkel som har alt – stil, hastighet og høyklassige komponenter? Vil du bli lykkelig eier av en moteriktig sykkel med et suverent lettskjøtt drivverk og funksjonelle tilbehør? Den smidige Trek District 3 Mid-step er en letthåndterlig bysykkel som kan håndtere de fleste typer urbane transporter. På denne sykkelen er det både gøy og enkelt å ta seg frem blant gater, sykkelstier, smug og torg. Sykkelen har et drivverk med høyklassig reimdrift og et 8-giret nav som krever minimalt med vedlikehold samt effektive skivebremser som fungerer i all slags vær. Den leveres allerede fra start med alt utstyret som trengs for at du skal kunne utføre mange forskjellige ærender og den er helt perfekt for både trening, daglig pendling og litt mer avslappet helgesykling.

Nøkkel til suksess!

  • Velutstyrt sykkel som tilbyr problemfri transport i alle typer bymiljø
  • Robust aluminiumsramme med litt lavere innsteg og et klassisk elegant utseende
  • Komfortabel oppreist kjørestilling som lar deg rekke å nyte omgivelsene
  • Ytterst mangefunksjonell sykkel som passer til alt fra enkle fritidsrunder til hektisk jobbpendling
  • Pålitelig drivverk med 8-giret innebygd nav fra Shimano (Nexus) gir smidig pålitelig girskifte
  • Reimdriften fra Gates (CDN) er mer slitesterk enn et vanlig kjede, i prinsippet vedlikeholdsfri og dessuten nesten helt stille
  • Robuste hjulsett med grepsikre kvalitetsdekk fra Bontrager (H2 Comp) med 40mm bredde
  • Kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for at sykkelturen din aldri skal hindres av litt dårlig vær
  • Med en slik pålitelig sykkel kan du bruke mindre tid på å bekymre deg og mer på å nyte sykkelturen
  • Tåler ordentlig med last og leveres med en robust bagasjebærer som er MIK-kompatibel
  • Allerede fra start utstyrt med alle de praktiske tilbehørene som forenkler hverdagen din

Funksjonene som får Trek District 3 Mid-step til å skille seg ut fra mengden

Stammen består av en robust ramme i aluminium med elegant innvendig kabeltrekking, noe som både gir et penere utseende og øker beskyttelsen mot både væte, slaps og skitt. Rammen har litt lavere innsteg og en komfortabel geometri som setter smidig manøvrerbarhet, høy komfort, god oversikt og smidig fremkommelighet i fokus. Med andre ord har den en komfortabel oppreist kjørestilling som virkelig lar deg nyte omgivelsene når du tråkker frem i ditt helt eget tempo.

På rammen finner du allerede fra start alle tilbehørene som forenkler hverdagen din. Eller hva med en stabil bakre bagasjebærer som tåler tunge laster, robuste skjermer som sørger for at du kan sykle i all slags vær og en kraftig belysning som sørger for at du synes selv når mørket faller på. Legg til et stødig støtteben samt en robust rammelås og du har en sikker vinner!

Benmusklene dine jobber sammen med et ekstremt pålitelig drivverk som består av et stillegående og nesten vedlikeholdsfritt reimdriftssystem med innebygd navgir for smidige girskift. De 8 innkapslede girene leverer nesten feilfri funksjon og krever et minimum av vedlikehold.

Det robuste hjulsettet har aluminiumsfelger som er utstyrt med grepsikre kvalitetsdekk som uten det minste problem håndterer alt fra jevn asfalt og ujevn brostein til betydelig mer ujevnt underlag. Disse 40 mm brede dekkene gir en perfekt kombinasjon av komfort, stabilitet og lav rullemotstand, noe som i praksis betyr økt trygghet og behageligere sykling på de underlagene du normalt finner i byen og alle dens nærområder. Innbremsingen håndteres av kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for at du har effektiv bremsevirkning uansett om det er tørt, regnfullt eller slapsete underlag for dagen.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0147319-Z146
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:TREK
Farge:Deep Dark Blue Matte
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Modellserie:Trek District
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:www.trekbikes.com/se/sv_SE/cyklar/hybridcyklar/fitnesscyklar/district/district-3-midstep/p/40510/
Personalisering:-
Maling:Blå
Produsentens farge:Deep Dark Blue Matte
Vekt (ifølge produsenten):16 kg
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Alpha Gold Aluminum, internal cable routing, flat mount disc, rack & fender mounts, Internal Gear Hub Compatible
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:Rigid aluminium med Lowrider-fästen
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Framgaffelmateriale:Aluminium
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2025
Sykkeltype:Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Nei
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Forhjulsnav:Shimano dymanonav 3,0 watt
Baknav:Shimano Nexus, 8-växlat
Fordekk:Bontrager H2 Comp, reflexrand, kanttråd, 30 tpi, 700 x 40 mm
Bakdekk:Bontrager H2 Comp, reflexrand, kanttråd, 30 tpi, 700 x 40 mm
Dekkdimensjon:40-622
Felger:Bontrager Connection, dubbel botten, 32-håls, 20 mm bredd, Presta-ventil
Drivverk
Girspaker:Shimano Nexus Revo, 8-växlat växelreglage
Kranklager:VP BC73C, 68 mm, gängat
Kranksett:-
Kassett:Gates CDC CenterTrack, 24T
Komponenter
Forbremse:Shimano MT200 hydraulisk skivbroms
Bremseskive foran:Shimano RT10, centerlock, 160 mm
Bakbremse:Shimano MT200 hydraulisk skivbroms
Bremseplate bak:Shimano RT10, centerlock, 160 mm
Styrelager:Oversize sealed-cartridge, for internal routing
Styrestem:-
Setepinne:Bontrager aluminium, 27,2 mm, 12 mm offset, 330 mm längd
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

8-girs (1 x 8)
Girskifterserie:Shimano Nexus
Sykkelutstyr
Belysning:Herrmans H-Trace ECO dynamo-LED / Herrmans H-Black MR5, 140 Lumen, 40 Lux, LED, framlampa
Skjermer:SKS plast, bak / SKS plast, främre
Støtte:Pletscher Comp 18
Bagasjebrett:MIK-kompatibel pakethållare bak i aluminium maxvikt 25 kg
Lås:Ja - Medföljer
Håndtak/Styretape:Herrmans Clik, ergonomisk, inlåsning // Herrmans Clik, ergonomisk, inlåsning
Pedaler:Halkfria pedaler med reflexer
Sete:Selle Royal Vivo Moderate Ergo
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

Biorn Loke 28
5 280 kr
(Veil. pris: 6 490 kr)
På lager. 3–6 dager
Scott Sub Cross 35 Men Grey hybridsykkel
På lager. 3–6 dager
Hybridsykkel Trek FX 1 Gen 4 Dnister Black
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen