Startside / Sykler / Cyclocross & Gravelsykkel / Gravelsykkel / BH Gravel Bike GravelX AT 3.0 Hvit

BH Gravel Bike GravelX AT 3.0 Hvit

SE PRISEN
BH Gravel Bike GravelX AT 3.0 Hvit
Beskrivelse

Lett og ekstremt utholdende gravel som har vunnet prestisjefylte utmerkelser

Er du en eventyrlysten fartsdemon som ønsker å pendle, trene samt krysse kontinenter på en og samme sykkel, så er den lette BH GravelX AT 3.0 et smart alternativ. Leter du etter en allsidig karbonbygning hvor fokuset ligger på lav vekt, maksimal fremkommelighet og lange dager i sadelen med høy komfort også på ujevnt underlag, så er du på rett spor. Takket være kvalitetsmaterialer, en moderne geometri og en baktriangel spesielt utformet for å absorbere vibrasjoner, er denne kompromissløse sykkelen imponerende utholdende... du kan i hovedsak krysse verdensdeler uten å tømme din dyrebare energi. Dens lave vekt gir optimal prestasjon for konkurranser på grus eller for å dekke så lange avstander som mulig i en rekke ulike terrengtyper. Dette er nærmest et selvskrevet valg for oss sta vinnerhoder som leter etter den optimale balansen mellom lav vekt, høy fart, effektiv fremkommelighet samt utholdenhet i en prisvinnende pakke. 

Nøkkelen til suksess!

  • Inngår i serien som vel fortjent har vunnet den prestisjefylte utmerkelsen "Design & Innovation Awards"
  • Høykvalitets ramme i karbon med Hollow Core Carbon Technology som veier bare 1.050 gram
  • Den unike fremgaffelen i karbon med karakteristiske former muliggjør dekkbredder på opptil hele 45 mm
  • SRS Anti Vibration System - Baktriangel med 3-5 mm demping som er spesielt utformet for å absorbere vibrasjoner
  • Kraftig 1x-drivverk med 12 sikre gir fra Shimano (GRX822/820) med bred utveksling (40Tx10-45T)
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (GRX) som gir konsistent bremsekapasitet uavhengig av forholdene
  • Hjulsett fra Vision (Team TC30 MS Disc) utstyrt med 40 mm brede dekk fra Hutchinson (Touareg) 
  • Semiintegrert ICR-styringssystem som kombinerer funksjonalitet og aerodynamikk samt er kompatibelt med ACR-systemet
  • Nederst på diagonalrøret finnes rom for en slange og/eller en liten sykkelpumpe eller CO2-patron

Ultralett ramme helt i karbon som effektivt absorberer vibrasjoner

Vi kunne skrevet side opp og ned om den høykvalitets rammen, men nøyer oss med å nevne at et minutiøst utviklingsarbeid garanterer at den ekstremt lette karbonsrammen er utformet for at du skal kunne tilbringe mange lange timer i sadelen, der både komfort, vekt og stabilitet er høyt prioritert. Den minste detalj på rammen er godt gjennomtenkt, og den er utstyrt med dedikerte festepunkter for både vesker, flaskeholder og en rekke andre smådetaljer.

Kraftig drivverk med imponerende hastighetsressurser samt kraftige skivebremser 

Under panseret finner du et kraftig 1x-drivverk, og det handler kort og godt om 12 gir som i hovedsak aldri forårsaker trøbbel og som styres via et lett håndterlig regulativ. Det velrenommerte drivverket er unisont hyllet for sin distinkte og smidige veksling og er forsynt med en utveksling som sørger for at du kan holde et høyt tempo på varierende underlag og i ulike stigninger.

Når farten øker, så øker kravene til bremsekapasiteten, og derfor er sykkelen utstyrt med kraftige hydrauliske skivebremser, noe som både sikrer minimalt vedlikeholdsbehov og sørger for at du har tilgang til imponerende effektiv bremseevne uansett om det er tørr, våt eller sleip asfalt for øyeblikket. 

Hjulsett med dekk som takler alt fra glatt til virkelig ujevnt underlag

Hele konstruksjonen ruller på et hjulsett utstyrt med et par 40 mm brede dekk med lav rullemotstand. Disse gripevennlige dekkene sørger for at du kan flyte frem både på alt fra glatt asfalt til virkelig ujevne underlag uten bekymring for punkteringer. Sykkelens unike former gjør det mulig å kjøre med dekk som har opptil 45 mm i bredden!

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0141321-X933
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:BH
Farge:Topo/Dark Brown/Dark Brown
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Modellserie:BH Gravelx
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:www.bhbikes.com/en_GB
Personalisering:Grus
Maling:Hvit
Produsentens farge:Topo/Dark Brown/Dark Brown
Vekt (ifølge produsenten):8,9 kg
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Gravel X Carbon Monocoque
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel:Gravel X Evo Carbon 1.5
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Framgaffelmateriale:Karbonfiber
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2025
Sykkeltype:Gravelbike
Elektrisk sykkel:Nei
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Hjul:Vision Team TC30 MS Disc
Fordekk:Hutchinson Touareg Tan 700x40
Bakdekk:Hutchinson Touareg Tan 700x40
Dekkdimensjon:40-622
Drivverk
Girspaker:Shimano GRX hydra
Bakgir:Shimano GRX 822 12sp
Kranksett:Shimano GRX 820 Mono 40T
Kjede:Shimano 105
Kassett:Shimano SLX 10/45
Komponenter
Forbremse:Shimano GRX hydraulic
Bakbremse:Shimano GRX hydraulic
Styrelager:FSA SMR
Styre:FSA NS Gravel
Styrestem:FSA NS SMR
Setepinne:BH Gravel X
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
Girskifterserie:Shimano GRX
Framgirserie: 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Sykkelutstyr
Sete:BH Tud XGR
Annet:Ringklocka
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

-23%
BMC URS Three Black gravelsykkel
På lager. 3–6 dager
-26%
BMC URS Two Red gravelsykkel
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen