Startside / Sykler / Cyclocross & Gravelsykkel / Gravelsykkel / BMC URS Two gravelsykkel

BMC URS Two gravelsykkel

BMC URS Two gravelsykkel
Beskrivelse

Kompetent gravelsykkel med ytelse som gir enestående sykkelopplevelser

Den ytterst kompetente BMC URS TWO er velsignet med responsive kjøreegenskaper og nesten ubegrenset utholdenhet samt overlegen følsomhet. Dens innovative og godt beskyttede ramme i høykvalitets karbonfiber leverer den ultimate balansen mellom høy komfort, driftssikker ytelse og solid kjørefølelse. Spesifikt dedikerte områder på rammen er konstruert for å gi riktig kalibrert vertikal følsomhet, noe som både forbedrer grepet og kontrollen på alle typer ujevne underlag. Dette er en ekstremt velbalansert gravelsykkel med uovertruffen grusytelse hvor stikkordene er myk komfort, effektiv kraftoverføring, solid fremkommelighet, og full beredskap for dine episke sykkelturer. En perfekt sykkel for deg som tar eventyrene dine på alvor og som prioriterer både den høye komforten og den pålitelige effektiviteten som kreves for virkelig lange runder i salen. Legg til kraftige skivebremser, smidig oppbevaring i diagonalrøret, massevis av festepunkter for all din last, et integrert baklys samt en mekanisk styrt 1x12-delt GRX-gruppe fra Shimano som har alle girene du trenger og du har en gitt vinner.

Nøkkelen til suksess!

  • Ultralettramme i karbonfiber (URS Carbon with Gravel+ Geometry) med den ultimate balansen mellom komfort og ytelse
  • Gaffel i førsteklasses karbonfiber (URS Carbon with Gravel+ Geometry) med tilpasset rørvinkel på styrerøret for solid kjørefølelse
  • TCC Gravel Compliance Level - Ramme som skaper responsive kjøreegenskaper og maksimal utholdenhet på ujevne underlag
  • Integrated Cockpit System Technology - Cockpit med diskret kabeltrekk som ikke kompromitterer med vekt eller stivhet
  • Slagkraftig 1x-drivlinje med 12 mekanisk styrte gir fra Shimano (GRX RX610/RX822) med driftssikre egenskaper
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (GRX RX400) med potent bremsevirkning uansett forhold
  • Hjulsett med nav fra Shimano, felger i aluminium (GR650) samt grepsikre dekk fra WTB (Raddler) med 44 mm i bredde
  • Ergonomisk cockpit med diskret kabeltrekk hvor både styret (RSM 01) og styrstammen (HB D4 03) er hentet fra BMC
  • Unik D-formet setepinne i karbonfiber (URS Carbon) og en sporty komfortsadel fra WTB (Gravelier Steel SL)
  • Kompakt, integrert baklys som er USB-oppladbart og eksemplarisk enkelt å feste/løsne fra setepinnen
  • Designet for å ta brodden av de tøffeste underlagene, slik at du både kan presse deg hardere og sykle lengre i ujevnt terreng

Ultralettramme i karbonfiber som sikrer dens enorme utholdenhet

Den imponerende rammen består av ultralettramme og gaffel helt i karbonfiber som legemliggjør banebrytende innovasjon og pålitelig ytelse. Den TCC gravel-konstruerte rammen i kombinasjon med en D-formet setepinne gir en utrolig myk men effektiv sykkeltur på de aller tøffeste terrengunderlagene. Denne generasjonen av URS har den nærmest revolusjonerende Gravel+ geometrien, noe som kortfattet kan oversettes til en lang rammelengde i kombinasjon med kort styrstamme noe som i praksis resulterer i stabil men likevel responsiv kjørefølelse, noe som sørger for at du kan fokusere på veien foran deg.

Slagkraftig 1x-drivlinje med ekstremt driftssikker ytelse

Under panseret finner du en slagkraftig 1x-drivlinje med ekstremt driftssikker ytelse, det handler kortfattet om 12 mekanisk styrte gir med knallpålitelig funksjon. Hjerte og lunger består av et robust kranksett med enkeltblad (38T) som kombineres med en 12-delt (10-51T) kassett noe som samlet sett skaper et girspenn som sørger for at du kan briljere i de fleste typer tempo. De lettbetjente girspakene er elegant integrert i bremsehåndtaket, noe som sørger for at du aldri trenger å slippe taket om styret.

For øvrig handler det utelukkende om skarpe komponenter fra øverste hylle hos både BMC og WTB, noe som samlet sett skaper dynamisk kjørefølelse og dessuten lav vekt. Dette er virkelig ingen glattpolerte standardsaker men en utholdende sak av høy klasse, og hele utstyret veier dessuten inn rett under 9 kilo!

Respektinngytende hjulsett og skivebremser som er fullt tilpasset fartressursene

Du kontrollerer og styrer alt via det ergonomisk utformede og elegant integrerte cockpitet som både styret og styrstammen fra BMC utgjør. De grepsikre dekkene fra WTB med 44 mm bredde kjennetegnes av effektiv fremkommelighet og kombinert med et respektinngytende hjulsett med felger i aluminium så oppnås respektinngytende hastigheter. Sykkelens utforming tillater at du uten problemer kan kjøre på dekk opp til 47 mm i bredde, noe som sikrer høy komfort og brutalt effektiv fremkommelighet på ujevne underlag. Og siden sykkelen trives best i høyt tempo så er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser som sørger for at du har tilgang til kraftfull bremseytelse selv om det skulle være vått underlag som gjelder for dagen, og dessuten hele året rundt.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0160500-2329
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:BMC
Farge:Grå
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.

Nei
Produsentens nettsted:bmc-switzerland.com/collections/exploration-gravel-bikes/products/urs-two-bikes-bmc-26a-000043
Vekt (ifølge produsenten):9,6 kg
Personalisering:Grus
Produsentens farge:Metallic Grey / Black
Rammesett
Ramme:URS Carbon with Gravel+ Geometry
Tuned Compliance Concept Gravel
Integrated Storage
Fender and Rack Mounts
Flat Mount Disc
12 x 142mm Thru-Axle
UDH Dropout Universal Derailleur Hanger
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel:URS Carbon
Internal Brake & Hub Dynamo Cable Routing
Fender Mounts
Cargo Mounts
Flat Mount Disc
12 x 100mm Thru-Axle
Framgaffelmateriale:Karbonfiber
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2026
Elektrisk sykkel:Nei
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Hjul:GR650
Tubeless Ready
26mm, SHIMANO HB-TC500-12 & FH-TC500-MS
Center Lock
28H
Forhjulsnav:SHIMANO HB-TC500-12 , Center Lock , 28H
Baknav:SHIMANO FH-TC500-MS , Center Lock , 28H
Fordekk:WTB Raddler , 44mm
Bakdekk:WTB Raddler , 44mm
Dekkdimensjon:44-622
Felger:GR650 , Tubeless Ready , 26mm
Drivverk
Girspaker:SHIMANO GRX (BL-RX610 / ST-RX610)
Bakgir:SHIMANO GRX (RD-RX822)
Kranklager:SHIMANO Press-Fit Bottom Bracket (BB-RS500-PB)
Kranksett:SHIMANO GRX (FC-RX610-1), 38T
Kjede:SHIMANO Deore CN-M6100
Kassett:SHIMANO Deore (CS-M6100-12), 10-51T
Komponenter
Forbremse:SHIMANO GRX (BR-RX400)
Bremseskive foran:SHIMANO SM-RT64 , Centerlock
Bakbremse:SHIMANO GRX (BR-RX400)
Bremseplate bak:SHIMANO SM-RT64 , Centerlock
Styre:BMC HB D4 03, 0, 16
Alloy 6061
Gravel Geometry
115mm drop, 70mm reach, 16° flare
Styrestem:BMC RSM 01
Integrated Cockpit System Technology
Setepinne:URS
Carbon D-Shaped Seatpost
0mm Offset
D-Fender Compatible
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
Girskifterserie:Shimano GRX
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Sykkelutstyr
Sete:WTB Gravelier Steel SL
Medium
Annet:Storage Pouch │Cargo Strap
Om produsenten
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

Gravelsykkel Rock Machine Lukk 40 Gloss Granite Green
På lager. 3–6 dager
-9%
BMC URS Three Black gravelsykkel
På lager. 3–6 dager
-26%
Gravelsykkel Made Ilex Black
På lager. 3–6 dager
Gravelsykkel Superior XR 6.5 GR Matte Mustard/Black
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen