Startside / Elsykler / Elsykkel by / Elsykkel dame / Elsykkel dame Tunturi ePower Maroon Red/Chrome/Orange

Elsykkel dame Tunturi ePower Maroon Red/Chrome/Orange

Elsykkel dame Tunturi ePower Maroon Red/Chrome/Orange
Beskrivelse

Komfortabel elsykkel med smidig fremkommelighet i urbane miljøer

Pålitelige Tunturi ePower er en smidig elsykkel med ekstra lavt innsteg som passer utmerket for alt fra daglig pendling til eventyrlige helgerunder i ulike typer urbane miljøer. En elsykkel med fjellsikker 7-vekslet drivlinje som fungerer like bra i bratte oppoverbakker som på bølgende rette strekninger. De grepsikre dekkene opplever sjelden kjedelige punkteringer så du kan sykle bekymringsfritt på de fleste typer harde underlag. En velutstyrt bysykkel med smidig elektrisk drift, solid manøvreringsevne og elegante former som i tillegg er utstyrt med alt som sørger for at du får livspuslespillet til å gå opp på en komfortabel måte. Dette er en letthåndterlig og smidig elsykkel som vil ta deg dit du vil i komfortabel form, og dessuten betydelig raskere enn det du har regnet med.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturell aluminiumsramme med ekstra lavt innsteg og vinkler som skaper en komfortrettet geometri
  • Behagelig oppreist kjørestilling som gir en tydelig oversikt og lar deg rekke å nyte omgivelsene
  • Praktisk justerbart Styrestem som gir deg mulighet til enkelt å kunne endre kjørestillingen
  • Midtmotor fra Shimano (STePS E5000) med 40Nm i dreiemoment og en smidig kjørefølelse 
  • Oppladbart Batteri (418Wh) som sikrer at du har tilstrekkelig rekkevidde
  • Driftssikker 1x-drivlinje med 9 gir fra kvalitetssikre Shimano (CUES U4000) med pålitelig ytelse
  • Letthåndterlige felgbremser skaper pålitelig bremseytelse i de fleste typer vær
  • Punkteringsbeskyttede 28-tommere fra Mitas (Hook) med 42 mm i bredde 
  • Den solide konstruksjonen garanterer at sykkelen holder lenge og kan rulle mange lange mil
  • Utstyrt med både skjermer, bagasjebærer, Kjedebeskyttelse, støtte og belysning allerede fra start

Skulpturell ramme med former som gir en behagelig kjørestilling

Den robuste rammen er produsert i høyklassig aluminium og har en geometri som er spesielt utformet for at du skal sitte behagelig og ha tydelig oversikt over omgivelsene, men samtidig kunne finne en kjøreposisjon som gir tilstrekkelig effektivitet for at du skal kunne håndtere litt lengre runder i et høyt tempo. Det lave innsteget gjør håndteringen smidig og sørger for at det er superenkelt å stige på og av sykkelen.

Pålitelig elektrisk drift med smidig kjørefølelse via en driftssikker 1x-drivlinje

Hjerte og lunger utgjøres av en midtmotor med vidunderlig smidig kjørefølelse i kombinasjon med et Batteri som leverer massevis av miljøvennlig kraft og gir deg mer enn tilstrekkelig rekkevidde. Konstellasjonen tar deg effektivt dit du vil uten at du trenger å gjøre hele jobben selv, men du velger selvsagt helt selv hvilket assistansenivå du vil ha via et tydelig display som gir deg full kontroll ved å i sanntid vise deg alt du trenger å vite for øyeblikket. Den kraftige elmotoren jobber sammen med en driftssikker 1x-drivlinje med 9 gir med pålitelig ytelse og et bredt girområde.

Konsekvente felgbremser samt Hjulsett med grepsikre gummi 

Det robuste Hjulsettet består av aluminiumsfelger som er utstyrt med grepsikre 28-tommere som uten problemer håndterer alt fra jevn asfalt og ujevn brostein til litt mer urolige underlag. Disse 42mm brede dekkene gir en perfekt kombinasjon av lav rullemotstand, høy komfort og pålitelig punkteringsbeskyttelse, noe som i praksis skaper økt trygghet på alle typer underlag du finner i urbane miljøer. Og sykkelen har også letthåndterlige felgbremser som sikrer konsistent ytelse på de fleste typer underlag.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
EAN-kode: 6411451034485
Artikkelnummer: 0149401Z75145
Leverandørens artikkelnummer:P3524345
Varemerke:TUNTURI
Farge:Maroon Red/Chrome/Orange
Størrelse:45
Produsentens artikkelnummer:P3524345
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:tunturi.se/
Personalisering:Pendling
Maling:Rød
Produsentens farge:Maroon Red/Chrome/Orange
Vekt (ifølge produsenten):22.4 kg
Rammesett
Rammestørrelse:45
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:Steel
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Framgaffelmateriale:Stål
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2025
Sykkeltype:Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
160-180cm
Passer Høyde (cm):160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Hjul
Forhjulsnav:100mm
Baknav:135mm
Fordekk:Mitas Hook 42-622 Puncture resistant, with reflective tape
Bakdekk:Mitas Hook 42-622 Puncture resistant, with reflective tape
Dekkdimensjon:42-622
Felger:Rodi Connect, Aluminium Doubble Wall 622x19C
Drivverk
Girspaker:Shimano SL-U4010 Cues 9
Bakgir:Shimano RD-U4000 9
Kranksett:Shimano FC-E5010 44T
Kjede:Shimano LG500
Kassett:Shimano CS-LG400 11-41T
Komponenter
Forbremse:V-brake
Bakbremse:V-brake
Styre:XLC Al 600mm
Styrestem:A-Head al Adjustable
Setepinne:Al 27.2mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Felgbremse
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Girskifterserie:Shimano Cues
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Cues
Motor
Motor:Shimano E5000
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
40 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Shimano
Batteri
Batteritype:Litium-ion
Batteriplassering:Bagasjebrett
Batterikapasitet (Wh):418
Batterikapasitet (Ah):11.6
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:Shimano EC-E6002
Visning
Assistansenivåer:Eco, High, Normal
Sykkelassistanse:Ja
Visning:Shimano SC-E5000
Sykkelutstyr
Belysning:Front and back
Skjermer:Eurofender-Plastic
Støtte:Ursus King
Bagasjebrett:Atran Velo AVS
Lås:Basta Defender
Håndtak/Styretape:Velo kraton
Pedaler:SP-823N
Sete:Selle Royal Renna
Annet:Bell Included
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
Kundeomtaler

Også tagget i

  • 2025
  • 28"

Lignende produkter

-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Black
På lager. 3–6 dager
-10%
Rock Machine Torrent e50-29 B Touring LS Blue elsykkel
På lager. 7–10 dager
Elsykkel dame Kronan Tapper Ivory
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen