Startside / Elsykler / Elsykkel by / Elsykkel herre / Trek Elsykkel M District+ 4 800Wh Trek Black Satin

Trek Elsykkel M District+ 4 800Wh Trek Black Satin

Trek Elsykkel M  District+ 4 800Wh Trek Black Satin
Beskrivelse

Kraftfull, velutstyrt og brukervennlig elsykkel som forenkler hverdagen din

Ser du etter en sporty elsykkel som har plass til alt du trenger å ta med deg på turene dine? Vil du at elsykkelen din skal være himmelsk komfortabel og utstyrt med alt tilbehør som forenkler hverdagen din? Den smidige Trek District+ 4 800Wh er en pålitelig elsykkel som gir dine daglige turer og jobbpendling masse ekstra kraft. Den har både reimdrift og en hardtarbeidende elmotor samt all den ekstra kraften som gjør syklingen enda mer spennende og enda mer nytbar. Den har komponenter som fokuserer på driftssikkerhet og komfort, f.eks. dempet gaffel og setepinne som jevner ut underlagets ujevnheter, brede, stabile dekk samt en kraftig belysning.

Nøkkelen til suksess!

  • Eldreven bysykkel som tilbyr komfortabel og underholdende transport i alle typer urbane miljøer
  • Robust aluminiumsramme med komfortabel oppreist kjørestilling
  • Dempet gaffel fra SR Suntour (NVX 30) med 60 mm vandring som tar hånd om vibrasjoner og støt
  • Elmotor (Performance Line Cruise) og batteri fra Bosch (Powerpack 800Wh) integrert i underrøret
  • Med Bosch Smart System kan du koble mobilen til sykkelen for å spore aktiviteter, kartlegge ruter med mer
  • Fem nesten fjellklatresikre navgir fra Shimano (Nexus) samt praktisk talt vedlikeholdsfri reimdrift fra Gates (CDX)
  • Robuste hjulsett med gripevennlige 27,5-tommere med pålitelig punkteringsbeskyttelse
  • De brede dekkene (2,4") og dempingen i setepinne samt gaffelen tar hånd om støtene fra underlaget
  • Kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for at sykkelturen din aldri skal hindres av litt dårlig vær

Aluminiumsramme som setter både komfort og funksjon i fullt fokus

Rammen består av en elegant aluminiumsramme med innvendig kabelføring og en komfortabel geometri som setter smidig manøvrerbarhet, god oversikt og smidig framkommelighet i fokus. På rammen finner du en MIK-kompatibel bakre bagasjebærer som tåler tunge laster, heldekkende skjermer samt en kraftig belysning som sørger for at du synes selv når mørket faller. Legg til et solid støtte, et justerbart styrefremspring, ergonomiske håndtak, en dempet setepinne, et komfortabelt komfortsete samt en robust rammelås, så har du en klar favoritt!

Kraftfull drivlinje med dynamisk kjørefølelse i kraftoverføringen

Kraften kommer fra en potent midtmotor med herlig dynamisk kjørefølelse, og den drives av et batteri som leverer miljøvennlige muskler, noe som samlet gir masse behagelig sykling med god rekkevidde og masse ekstra kraft. Den kraftige elmotoren jobber sammen med en pålitelig drivlinje med 5 innkapslede navgir, og den leverer nesten feilfri funksjon, et bredt girutvalg og krever minimalt med vedlikehold.

Den har dessuten ekstremt robust reimdrift, som gjør den smidig og herlig stille samt gir økt levetid på hele drivpakken, og det sørger også for at du slipper skitne kjeder. Legg til en tydelig display med flere ulike driftsmoduser og bakgrunnsbelyst hastighetsmåler samt indikator for batterilading. Den gjennomtenkte designen gjør det lett for syklisten å bla blant funksjonene eller velge riktig assistansenivå, helt uten å måtte slippe taket på styret!

Høykvalitets hjulsett samt skivebremser med pålitelig ytelse

Det robuste hjulsettet er utstyrt med grepvennlige dekk som uten problemer kan håndtere alt fra glatt asfalt og brostein til betydelig mer ujevnt underlag. Disse 2,4 brede dekkene gir en fin kombinasjon av komfort, stabilitet og lav rullemotstand som i praksis betyr mer behagelig sykling på de underlagene du finner i byen og dens nærområder. Foran sitter en dempet gaffel med justerbar fjæring og 60 mm vandring, noe som gir ytterligere komfort og tar effektivt hånd om trettende vibrasjoner og støt fra underlaget. Bremsingen håndteres av hydrauliske skivebremser som sørger for at du har kraftig bremseffekt uavhengig av om det er tørt, regn- eller slapseføre for dagen.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0133175-L432
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:TREK
Farge:Trek Black Satin
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Modellserie:Trek District+
Spesifikasjon
Kjønn:Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Personalisering:Pendling
Maling:Svart
Produsentens farge:Trek Black Satin
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:High-performance hydroformed alloy, Removable Integrated Battery, internal cable routing, Motor Armor, post-mount disc
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:Trek
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

27,5"
Årsmodell:2023
Sykkeltype:Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Forhjulsnav:Aluminium, centerlockskiva, 100 mm genomgående axel
Baknav:Shimano Nexus C7000, 5-växlat
Fordekk:Bontrager E6 Hard-Case Lite, reflexrand, 27,5 x 2,40"
Bakdekk:Bontrager E6 Hard-Case Lite, reflexrand, 27,5 x 2,40"
Felger:Bontrager Connection, dubbel botten, 32-håls, 20 mm bredd, Presta-ventil
Drivverk
Kranksett:ProWheel, aluminium, 175 mm längd
Kassett:Gates CDX, 32T
Komponenter
Forbremse:Tektro HD-M275 hydraulisk skivbroms
Bakbremse:Tektro HD-M275 hydraulisk skivbroms
Styre:Aluminium, 31,8 mm klämma, 25 mm rise, 630 mm bredd
Styrestem:Bontrager aluminium, 31,8 mm klämma, inställbar rise, Blendr-teknikkompatibel, 105 mm längd
Setepinne:Aluminium, dämpning, 31,6 mm, 300 mm längd
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Motor
Motor:Bosch Performance Line Cruise
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
75 Nm
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Bosch
Batteri
Spenning:36 V
Visning
Visning:Bosch Intuvia 100
Sykkelutstyr
Skjermer:SKS plast, bak // SKS plast, främre
Støtte:Pletscher Comp Flex 18
Bagasjebrett:Bakre pakethållare i aluminium, maxvikt 25 kg
Håndtak/Styretape:Bontrager Satellite Elite, aluminium, Lock-on
Pedaler:Bontrager City-pedaler
Sete:Bontrager Boulevard // Bontrager Boulevard
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Black
På lager. 3–6 dager
Besv Elsykkel Ct 1.3 Khaki
På lager. 3–6 dager
-11%
Giant Elsykkel 24 Stance E+ Ex
På lager. 3–6 dager
-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Green
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen