Startside / Elsykler / Elsykkel by / Elsykkel herre / Tenways Elsykkel CGO600 PRO Midnight Black

Tenways Elsykkel CGO600 PRO Midnight Black

Tenways Elsykkel CGO600 PRO Midnight Black
Beskrivelse

Elektrisk byhybrid som leverer smidighet, ytelse og kjøreglede!

Ønsker du at du hadde alle ess i ermet? Den supersmidige og slitesterke bypendleren TENWAYS CGO600 Pro er både raskere, mer underholdende og dessuten penere enn noen gang.  En lett urban elsykkel med lav vekt som gir god fremdrift når du utfører dine daglige ærender, pendler til jobb eller bare tar en fritidstur.  Allsidig og atletisk sykkel som kan håndtere de fleste typer værforhold og som allerede fra start er utstyrt med et par gode skjermer, et stabilt støtte og integrert belysning. Et optimalt transportmiddel for kresne byboere som søker sporty ytelse, smidig fremkommelighet, høy komfort og samtidig vil at hverdagen skal skinne litt ekstra.

Nøkkelen til suksess!

  • Aluminiumsramme med moderne futuristisk følelse samt fullt integrert batteri og en potent belysning
  • Pålitelig bakhjulsmotor fra Mivice (M070) som gir ekstra god fremdrift
  • Fullt integrert og avtagbart batteri (360Wh) som gir en rekkevidde på opptil hele 100 km
  • Supersmidig remdrift fra Gates som øker levetiden på den nesten vedlikeholdsfrie drivlinjen
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra Tektro (HD-M275) som fungerer i alle værforhold
  • Robust hjulsett med grepsterke dekk fra CST (C-1880 - 28x1.75") med god rulling og riktig kurvegrep
  • Utstyrt med både en praktisk justerbar styrestamme, skjermer og et stabilt bakmontert støtte
  • Veier ikke mer enn 18 kilo (inkludert batteri og alt tilbehør som følger med)

Skulpturelt aluminiumchassis med urban geometri og integrert belysning 

Det moderne chassiset består av en skulpturell ramme i aluminium med en geometri som både er usedvanlig komfortabel og gir deg formidabel oversikt over alt som skjer rundt deg i trafikken. Dens tydelig fremhevede ramme med futuristisk følelse er praktisk funksjonell og huser både det fullt integrerte batteriet og fremre belysning. Rammen har en robust konstruksjon med en lateral stivhet som skaper trygg stabilitet, men den er samtidig fleksibel nok til å sikre en komfortabel tur på ujevnt underlag. 

Smidig og lett håndterlig eldrift i samarbeid med en bergsikker drivlinje

Kraften leveres av en navmontert bakhjulsmotor som får sin kraft fra et batteri med elegant integrert plassering i diagonalrøret. Det praktisk avtagbare batteriet leverer en rekkevidde på opptil 100 km og sørger for at du har god fremdrift i hastigheter opp til maks 25 km/h. Med et fulladet batteri vil du smidig kunne gli mellom gater, smug og torg uten at du trenger å bekymre deg for å møte opp med svett panne eller andpusten.

Med elmotoren i baknavet oppnås riktignok ikke helt den samme dynamiske kjørefølelsen som med en midtmotor, men funksjonen er like pålitelig. Den miljøvennlige navmotoren styres via 3 forskjellige sensorer (dreiemoment, kadens og hastighet) som gjør at hele drivlinjen oppleves som jevn og reagerer raskt uten å føles rykkete i bevegelsen.

På toppen av dette har den imponerende jevn og ekstremt robust remdrift som samarbeider med en nesten vedlikeholdsfri drivlinje uten mange kompliserte gir. Den imponerende remdriften er ikke bare smidig og fantastisk stille, men den gir også økt levetid på hele drivverket, og sørger samtidig for at du slipper å få skitne bukser. 

Robust hjulsett med temposterke kvalitetsgummier og kraftige skivebremser 

Det robuste hjulsettet har felger i aluminium og ruller på et par temposterke kvalitetsgummier med 40 mm bredde, disse grepsterke 28-tommers dekkene med generøs volum kjennetegnes av stor fartsglede i kombinasjon med et pålitelig grep i svingene. Når det går unna øker kravene til bremseytelsen, og derfor har sykkelen blitt utstyrt med kraftfulle hydrauliske skivebremser som matcher fartsressursene og sørger for at du har førsteklasses bremsekraft året rundt, og dessuten uansett om det er sølete, regnfullt eller slapsete for dagen. 

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0119158-M539
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:TENWAYS
Farge:Midnight Black
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Kjønn:Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:www.tenways.com/products/cgo600-pro
Personalisering:Pendling
Maling:Svart
Produsentens farge:Midnight Black
Vekt (ifølge produsenten):18 kg
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:6061 Aluminium
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:700C C-GO 600 PRO, Alloy
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Framgaffelmateriale:Aluminium
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2023
Sykkeltype:Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Forhjulsnav:Formula RX-25, 36H
Baknav:Mivice M070 rear hub motor
Fordekk:CST C-1880 x1.75, black with reflective line, 28"
Bakdekk:CST C-1880 x1.75, black with reflective line, 28"
Dekkdimensjon:47-622
Felger:LYE-026B, double wall, alloy, 700Cx1.5, black
Drivverk
Kranklager:Fully-concealed Bottom Bracket
Kranksett:Gates CDX Crankset 170mm HM.EB08
Kjede:Gates CDN Carbon Belt
Komponenter
Forbremse:Tektro HD-M275
Bakbremse:Tektro HD-M275
Styre:Straight type, W:620mmx1.8T
Styrestem:CAS-JD6601-8/0, Alloy, Intergrated adjusted type, E:110mm, for handlebar ø28.6-31.8mm*35mm, Angle: -20° to 90°
Setepinne:RSP-AD001, ø30.4x300mm, Alloy
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

Uten gir
Motor
Motor:Mivice M070
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Bakhjul
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
40 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde: 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

100 km
Elektrisk system:Mivice
Batteri
Batteriplassering:Innvendig
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapasitet (Wh):400
Batterikapasitet (Ah):10.4
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Kan lades på sykkelen:Ja
Ladetid:4.5 h
Batterilader:Ja
Visning
Avtagbar skjerm:Ja
Ladestasjon:Nei
Assistansenivåer:5
Sykkelassistanse:Ja
Visning:OLED
Sykkelutstyr
Belysning:Front: DHY05, LED, 12-48 / Rear: DR004B
Skjermer:STARS Drawing No.NB-368, Front & rear fender, Alloy with stainless prop
Støtte:JINHENGTON HLZJ-15X, Alloy, Adjusted type
Lås:Not included
Håndtak/Styretape:HL-G318 130mm, Double way, Black rubber
Pedaler:FEIMIN FP-877ZP, Plastic, Black, 9/16, With standard reflector
Sete:Black Leather
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Black
På lager. 3–6 dager
Besv Elsykkel Ct 1.3 Khaki
På lager. 3–6 dager
-11%
Giant Elsykkel 24 Stance E+ Ex
På lager. 3–6 dager
-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Green
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen