Startside / Elsykler / Elsykkel by / Elsykkel unisex / Trek Elsykkel Verve+3 Lowstep Teal

Trek Elsykkel Verve+3 Lowstep Teal

Trek Elsykkel Verve+3 Lowstep Teal
Beskrivelse

Kraftig, men lett håndterlig elsykkel med funksjoner som forenkler hverdagen din

Leter du etter en sporty elsykkel som har plass til alt du trenger på dine turer gjennom byen? Vil du at din elsykkel skal være himmelsk komfortabel og utstyrt med tilbehøret som forenkler hverdagen din? Den smidige Trek Verve+ 3 Lowstep er en pålitelig bysykkel med kraftig eldrift som gir dine hverdagsturer, jobbpendlingen eller treningsøktene et ekstra boost. På denne lett håndterlige sykkelen med pålitelige egenskaper i alle typer vær er det både underholdende og enkelt å ferdes blant gater, sykkelveier, torg og smug. Den har en hardtarbeidende elmotor fra Bosch og all den ekstra kraften gjør syklingen enda mer spennende og enda mer nytbar. Det kraftige batteriet er helt integrert i rammen, noe som både er elegant og gir bedre balanse. De kraftige skivebremsene er bygget for å tåle tunge laster og leveres allerede fra start med alt utstyret som trengs for å utføre dagens gjøremål. Denne elsykkelen har komponenter som fokuserer på komfort og sikkerhet, som dempet gaffel og setepinne som glatter ut alle underlagets ujevnheter, brede, stabile dekk samt front- og baklykter.

Nøkkel til suksess!

  • Eldriven bysykkel som tilbyr komfortabel og underholdende transport i alle former av urbane miljøer
  • Komfortabel oppreist kjørestilling som gir en klar oversikt og virkelig lar deg nyte omgivelsene
  • Justerbar Blendr-kompatibel styrestamme som gir deg muligheten til enkelt å endre kjørestillingen
  • Robust aluminiumsramme med ekstremt lavt innsteg (lett å stige på og av) og et elegant utseende
  • Elmotor fra Bosch (Performance Line Cruise - 250 W, 65 Nm) som støtter hastigheter opp til 25 km/t
  • Batteriet fra Bosch (Powerpack 400Wh) er elegant integrert i rammes diagonalrør (Removable Integrated Battery)
  • Batteriet beskyttes helt av rammen og er veldig enkelt å ta av (helt uten verktøy)
  • Walk Assist-funksjon perfekt når du triller ut sykkelen fra bratte parkeringsgarasjer eller sykkeloppbevaring
  • Sporty 1x drivlinje med 9 pålitelige gir fra kvalitetssikre Shimano (Altus) med bred utveksling
  • Robust hjulsett med gripbare dekk fra Bontrager (E6 Hard-Case Lite - 700x50c) med punkteringsbeskyttelse
  • Dempet gaffel fra SR Suntour (NEX) med spiralfjæring som tar vare på vibrasjoner og støt fra underlaget
  • Kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for at din sykkeltur aldri blir hindret av litt dårlig vær
  • Fra start utstyrt med alle de praktiske tilbehørene som forenkler hverdagen din

Robust aluminiumsramme som setter både komfort og funksjon i fullt fokus

Stammen består av en robust aluminiumsramme (Alpha Platinum) med elegant innvendig kabelføring, noe som både gir et ryddigere utseende og øker beskyttelsen mot både fuktighet, slaps og smuss. Rammen har ekstremt lavt innsteg og en komfortabel geometri som setter smidig manøvrering, god oversikt og smidig fremkommelighet i fokus. Med andre ord har den en komfortabelt oppreist kjørestilling som virkelig lar deg nyte omgivelsene mens du smertefritt tråkker fram i ditt eget tempo.

På rammen finner du allerede fra start alle de tilbehørene som forenkler hverdagen din. Eller hva med en MIK-kompatibel bakre bagasjebærer i aluminium som tåler tunge laster, heldekkende skjermer samt en kraftig fremre og bakre belysning som sørger for at du er synlig selv når mørket faller. Legg til et solid støtte, en justerbar Blendr-kompatibel styrestamme, ergonomiske håndtak, en dempet setepinne, et komfortabelt komfortsete samt en felles nøkkel som passer til både batteriet og den medfølgende U-låsen, og du har en sikker favoritt!

Kraftig eldrift med en herlig dynamisk følelse samt 9-trinns drivlinje

Kraften kommer fra en dynamisk midtmotor fra tyske Bosch (Performance Line Cruise) som leverer 65 Nm og gir en herlig dynamisk følelse i sykkelen. Den potente elmotoren drives av et batteri som kort sagt leverer 400 Wh med miljøvennlige muskler, noe som samlet gir nok styrke for masse behagelig sykling med imponerende rekkevidde og masse ekstra kraft i både ben og lunger.

Treks RIB-system (Removable Integrated Battery) har en attraktiv design og er svært brukervennlig: batteriet beskyttes helt av rammen og det er enkelt å ta av uten verktøy, og du får til og med plass til en flaskeholder. De har også et innebygd håndtak som enkelt kan fjernes og monteres på nytt i rammen uten bruk av verktøy. Og siden både batteriet og elmotoren er plassert i rammes nedre del, oppnås et ekstremt lavt tyngdepunkt, noe som gir deg ypperlig manøvreringsevne ute i terrenget og en naturlig velbalansert følelse i syklingen.

Den kraftige elmotoren jobber sammen med en sporty drivlinje med 9 utvendige gir fra Shimano (Altus) med pålitelig funksjon og et imponerende bredt girområde. Girene håndteres dessuten via en lettmanøvrert girskifter som gir deg muligheten til å skifte gir uten at det føles anstrengende.

Hele pakken har imponerende lavt støynivå og leverer en dynamisk følelse i kraftoverføringen, og det beste av alt er at det skjer med nesten sømløs harmoni og med høy effektivitet. Legg til en tydelig Purion-display med 5 forskjellige driftsmoduser (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off) som har en bakgrunnsbelyst hastighetsmåler og indikatorer for serviceintervall og batterilading. Den gjennomtenkte designen gjør det lett for syklisten å bla blant funksjonene eller velge riktig assistansenivå uten å måtte slippe taket om styret... både trygt, håndterbart og sikkert!

Robust hjulsett samt skivebremser med ekstremt pålitelige egenskaper

Det robuste hjulsettet består av aluminiumsfelger som er utstyrt med gripbare dekk fra Bontrager (E6 Hard-Case Lite) som har god punkteringsbeskyttelse og uten minste problem håndterer alt fra glatt asfalt og brostein til betydelig mer ujevne underlag. Treks bakgrunn er kanskje fylt av sport og konkurranser, men komforten har likevel høy prioritet for disse syklene. Disse 50 mm brede kvalitetsdekkene gir en fin kombinasjon av komfort, stabilitet og lav rullemotstand som i praksis betyr økt trygghet og deilig sykling på de underlagene du normalt finner i byen og dens nærområder. Fremme finner du dessuten en dempet gaffel fra SR Suntour (NEX) med justerbar spiralfjæring og 50 mm vandring, det gir ytterligere komfort og tar effektivt hånd om trettende vibrasjoner og støt fra underlaget. Innbremsingen håndteres av kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) hvilket sørger for at du har effektiv bremsevirkning uansett om det er tørt, regnfullt eller slapsete underlag for dagen.

Fremtid uten kjipe bilkøer, illeluktende busstopp og fullpakket T-bane

Dette er en robust bysykkel som vekker kjøpelyst og som sørger for at du kan planlegge en fremtid uten langsomme bilkøer, trange t-banevogner og illeluktende busstopp. En Verve+ gir deg riktige forutsetninger for at du kan endre gamle reisevaner og la miljøsynderen bli stående i garasjen, framfor alt alle dager i uken. Verken last eller bratte oppoverbakker utgjør noe større problem, for det er bare å gire ned, skru opp assistansenivået og holde tempoet så når du smertefritt også toppen av de bratteste bakkene.

Dette er virkelig det optimale transportmiddelet for deg som vil ha litt ekstra hjelp i oppoverbakkene (perfekt når pusten begynner å bli tung, men viljen fortsatt er der), eller for deg som effektivt og raskt vil kunne komme deg til jobben uten å måtte pakke med deg et ekstra skift i vesken. Et miljøvennlig, håndterbart og imponerende komfortabelt transportmiddel som takket være moderne teknologi frakter deg dit du vil på en underholdende og effektiv måte.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0053225-7404
Varemerke:TREK
Farge:Teal
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Personalisering:Pendling
Modellserie:Trek Verve+
Kjønn:Dame
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens nettsted:www.trekbikes.com/
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Produsentens farge:BLUE
Maling:Blå
Rammesett
Rammestørrelse:-
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2022
Hjul
Fordekk:Bontrager E6 Hard-Case Lite, reflective, wire bead, 60tpi, 700x50c
Bakdekk:Bontrager E6 Hard-Case Lite, reflective, wire bead, 60tpi, 700x50c
Dekkdimensjon:50-622
Drivverk
Bakgir:Shimano Altus M2000
Kassett:Shimano HG200, 11-36, 9 speed
Komponenter
Bakbremse:Shimano MT200 hydraulic disc
Styrelager:VP sealed cartridge, 1-1/8"", threaded
Styre:Bontrager aluminum touring, 31.8mm clamp, 25mm rise
Setepinne:Verve+ comfort suspension, 31.6mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Motor
Motor:Bosch Performance Line Cruise
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Bosch
Batteri
Batteritype:Litium-ion
Batteriplassering:Innvendig
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapasitet (Wh):400
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:BOSCH Compact 2A
Kan lades på sykkelen:Ja
Visning
Visning:Bosch Purion
Sykkelassistanse:Ja
Sykkelutstyr
Håndtak/Styretape:Bontrager Satellite Plus
Kundeomtaler

Også tagget i

  • 2022

Lignende produkter

Birk Elsykkel E-SUV LS Metallic Khaki
På lager. 3–6 dager
Kim anbefaler 👍
Birk Elsykkel E-One City LS Dark Grey
På lager. 3–6 dager
Batavus Elsykkel Harlem E-GO Herre Sort
fra 25 101 kr
(Veil. pris: 34 495 kr)
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen