Startside / Elsykler / Terreng elsykkel / Trek El MTB Slash+ 9.9 X0 AXS T-Type Mercury

Trek El MTB Slash+ 9.9 X0 AXS T-Type Mercury

Trek El MTB Slash+ 9.9 X0 AXS T-Type Mercury
Beskrivelse

Potent enduro med høy pivotpunkt med massevis av terrengtilpasset ekstrakraft

Kjenn den naturlige ekstra kraften som forvandler sjeldrepende stigninger til heroiske konkurranseøkter på den langslagende Trek Slash+ 9.9 X0 AXS T-Type. Den leverer 170mm/170mm høypivotdemping og sammen med TQs HPR50-motor er den klar til å tjenestegjøre som flygende teppe oppover klatringene og ta seg an utforbakkene med ubøyelig tillit, til og med i de verste steinpartiene og de villeste hoppene. Denne versjonen er utstyrt med alt du trenger for hardkjøring, som hjul for slangeløse dekk (29" fram, 27,5" bak) for å håndtere terrenget, en skarp droppersadelstolpe og en direktemontert SRAM X0 AXS-drivlinje som holder farten oppe lenge etter at solen har gått ned.

Nøkkelen til suksess!

  • Karbonfiberrammen (OCLV Mountain Carbon) med høy pivotpunkt og skikkelig slaglengde gir deg et terrengmonster for brattene
  • Demperpakke fra FOX (Rhythm 38/Performance Float X) med hele 170/170 mm i slaglengder
  • Den kraftige TQ-motoren er stille man kan begjære, den forsterker dine egne krefter uten å påvirke den naturlige kjørefølelsen
  • Batteriet på 580 Wh gir assistanse for tøff sykling i 3 - 7 timer, avhengig av innstilt modus, syklistens vekt og terreng
  • Du kan legge til et Range Extender-batteri (160Wh) om du vil ha litt ekstra kraft for lange dager på sykkelen
  • Integrert display i topptuben - Kontroller assistansenivået, rekkevidden, hastigheten og mye mer med et raskt blikk
  • Bluetooth-tilkoblet kontroll, og appen eBike Flow gir deg enda større kontroll og tilpasningsmuligheter innen fingeravstand
  • Trådløst styrt og full konkurranseklar Gruppesett fra SRAM (X0 Eagle AXS) med distinkt veksling
  • Hydrauliske Skivebremser fra SRAM (Maven Silver) som gir deg kraftfull bremsekraft og trygg kontroll uansett forhold
  • Du får et Fronthjul på 29 tommer for å rulle frem som en monstertruck og et mindre Bakhjul på 27,5 tommer å rydde med
  • Droppersadelstolpen sikrer at du senke setet i farten og holde det unna veien når du farer nedover

Funksjonene som får Trek Slash+ 9.9 X0 AXS til å stikke ut fra mengden

Ved å flytte sykkelens hovedpivot høyere opp får bakhjulet en bakoverrettet akselbane og kan bevege seg i samme retning som kraften som virker på det. Den høye pivotpunkten for Slash+ gjør at akselen kan bevege seg bakover når dempingen presses sammen slik at bakhjulet beveger seg med kraften fra støt og forflytter seg raskere. I terrenget føles den supersmooth og beholder mer momentum med galt grep.

Den magiske følelsen i den prisvinnende elmotoren kommer fra dens harmoniske stiftringtransmisjon. De fleste motorer har tannhjul og remmer som tar plass, forårsaker forstyrrende lyd eller går i stykker. HPR50-motorens unike konstruksjon gir en stille og smidig assistanse som føles mer som en forlengelse av din egen styrke. TQ:s nye 580 Wh-batteri gir deg godt om rekkevidde for å satse på flere runder eller lengre turer. Det har en skrukonstruksjon som forhindrer skramling og det er enkelt å montere bort med bare en Unbrakonøkkel før transport eller lading.

Veksle mellom modusene Eco, Mid, High og Walk på den kompakte fjernkontrollen på styret. Kontroller viktige data som batteriets ladetid, hastigheten og rekkevidden på den minimalistiske displayen som sitter innfelt i overrøret.

Nyt eksakte og lynraske vekslinger - selv når du veksler under hard belastning - med dens trådløse elektroniske drivlinje. Den er både vanntett og støvavstøtende og AXS-appen gjør det lett å justere hver innstilling etter egen smak. Komponentene er fullt konkurranseklare, og passer like godt for intensiv Enduro som for lange dager i bikeparken.

Med appen Trek Central kobler du deg sømløst til sykkelen din for en personlig tilpasning av motoren, aktivitetssporing og mange forskjellige måter å analysere turene dine. Du kan til og med få navigeringsfunksjoner og rekkeviddekalkuleringer i sanntid.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0147416-F975
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:TREK
Farge:Mercury
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.

Nei
Produsentens nettsted:www.trekbikes.com/se/sv_SE/cyklar/mountainbikecyklar/el-mtb/slash/slash-9-9-x0-axs-t-type/p/47096/
Vekt (ifølge produsenten):21 kg
Personalisering:Terrengsykling
Farge:Grå
Produsentens farge:Mercury
Sykkeltype:Terrengsykkel
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:OCLV Mountain Carbon, avtagbart batteri, hög pivotpunkt, styrrulle, vinkeljusterbart styrlager, justerbar utväxling, integrerat ramskydd, invändig dragning, pivotlänkage i magnesium, övre fäste för kedjestyrning, 55 mm kedjelinje, ABP, UDH, 148 x 1
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel:RockShox ZEB Ultimate, DebonAir, Charger 3.1 RC2-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, Maxle Stealth
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæring:Luftfjær
Vandring foran: 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

-
Bakdemper:RockShox Vivid Ultimate, 230 x 65 mm
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Vandring bak: 

Vandring bak

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

170mm
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29" foran, 27.5" bak
Årsmodell:2025
MTB-bruksområde:Enduro
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Hjul:Bontrager Line Pro 30
Fordekk:Bontrager SE6 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
Bakdekk:Bontrager SE5 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 27,5 x 2,50"
Dekkdimensjon:62-622, 64-584
Drivverk
Bakgir:SRAM X0 Eagle AXS, T-typ
Kranksett:SRAM X0 Eagle, 165 mm längd
Kjede:SRAM X0 Eagle, T-Type, 12-vxl
Kassett:SRAM Eagle XS-1295, T-typ, 10–52, 12-delad
Komponenter
Forbremse:SRAM Maven Silver hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bremseskive foran:SRAM 6-bults, 200 mm
Bakbremse:SRAM Maven Silver hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bremseplate bak:SRAM 6-bults, 200 mm
Styre:Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 780 mm bredd
Styrestem:Bontrager Line Pro, 35 mm, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 35 mm längd
Setepinne:RockShox Reverb AXS, 170 mm slaglängd, trådlös, 34,9 mm, 480 mm längd
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM X0
Motor
Motor:TQ-HPR50
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
50 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:TQ
Batteri
Batteritype:Litium-ion
Batteriplassering:Innvendig
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapasitet (Wh):-
Batterikapasitet (Ah):-
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Kan lades på sykkelen:Ja
Batterilader:TQ 4 A-laddare
Sykkelutstyr
Håndtak/Styretape:Bontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
Sete:Verse Short Comp, stålrails, 145 mm bredd
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
Om produsenten
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

Elsykkel hybrid Ortler E-Speeder 400 Matt Olive
På lager. 3–6 dager
Nyhet
BMX Fiend Type B 20" gloss clear phosphate
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen