Startside / Sykler / BMX / BMX Verde Cadet 20" Matt Black

BMX Verde Cadet 20" Matt Black

BMX Verde Cadet 20" Matt Black
Beskrivelse

Kjøreglad BMX med pålitelige komponenter, slitesterk ramme og tøff design

Den slitesterke Verde Cadet 20" er en kjøreglad BMX som setter standarden med sine klassiske former og tøffe design. Den passer perfekt for deg som elsker å kjøre BMX og vil kunne trikse rundt blant gatene og torg samt iblant fly fram blant hopp og dropp. Dette er en forbilledlig ukomplisert sykkel som er utstyrt med pålitelige komponenter og som er skapt for å tåle tøffe tak samt holde sammen når du setter hoppene i rampen og trikser rundt nede i parken.

Nøkkelen til suksess!

  • Slitesterk konstruksjon med ramme i stål (Hi-ten) med klassiske rammevinkler 74,5°/71°
  • 3-delt Kranksett i Chromoly i kombinasjon med en driftssikker drivlinje som ikke kommer til å protestere med det første
  • Robust fremre Nav fra Verde (100, Fully Sealed) og robust bakre Nav fra Verde (100, Fully Sealed)
  • Aluminiumsfelger som ruller på stabile 20-tommere fra DUO Brand (Stun 1) med 2,35" i bredde
  • Senk farten og juster hastigheten med den bakre U-bremsen som styres via letthåndterlige 2-fingers kontroller
  • Du kan selvfølgelig justere høyden på Sykkelsete og Styre så de passer dine personlige behov

Stålramme med kompakt geometri og en drivlinje som tåler litt tøffere tak

Takket være en konstruksjon med ramme og Gafler i stål samt en pålitelig drivlinje så er den et driftssikkert alternativ om hopp, dropp og triks tilhører dine favorittaktiviteter. Den ugirede drivlinjen består av et robust Kranksett som jobber sammen med et bakre Nav som ikke kommer til å protestere med det første. Grepsikre dekk med generøs luftvolum i kombinasjon med en klassisk kompakt rammegeometri sammen med et tradisjonelt BMX-styre gir sin eier en nesten panoramalignende oversikt over omgivelsene samt både smidig manøvrerbarhet og skyhøy komfort på de fleste typer underlag. Dekkene er montert på et grepsikkert 20" Hjulsett med slitesterke aluminiumsfelger som trives med å bli utsatt for litt hardere tak. 

Spesifikasjoner
EAN-kode: 876427062071
Artikkelnummer: 01509952040fk
Leverandørens artikkelnummer:381810007
Varemerke:VERDE
Farge:Mattsvart
Størrelse:20,25
Produsentens artikkelnummer:381810007
Spesifikasjon
Kjønn:Unisex, Dame, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:verdebicycles.com/
Personalisering:BMX
Maling:Svart
Produsentens farge:Matt Black
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Standard head tube, mid BB
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Stål
Forhjulsgaffel:Hi-ten steel, 2-piece steerer, tapered legs
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Framgaffelmateriale:Stål
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

20"
Sykkeltype:BMX
Elektrisk sykkel:Nei
Hjul
Forhjulsnav:100, fully sealed, 3/8" axle
Baknav:100, fully sealed, 14mm axle, 9-tooth driver
Fordekk:DUO Brand Stun 1 2.35"
Bakdekk:DUO Brand Stun 1 2.35"
Dekkdimensjon:60-406
Felger:6061 aluminum, single wall, 36-hole
Drivverk
Kranklager:19mm sealed mid
Kranksett:Tubular chromoly 3-piece, 170mm
Kjede:KMC 410
Kassett:Verde Recon 25T steel
Komponenter
Bakbremse:Alloy U-brake, Alloy Lever 2-finger design
Styrelager:Standard 1-1/8
Styre:Hi-ten steel
Styrestem:Verde top load, 50mm reach
Setepinne:Integrated
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Felgbremse
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

Uten gir
Sykkelutstyr
Håndtak/Styretape:Verde Tree grips
Pedaler:Nylon composite platform
Sete:Verde Hex integrated post
Kundeomtaler

Også tagget i

  • 20"

Lignende produkter

BMX Verde AV 20" Matt Red
4 231 kr
(Veil. pris: 5 749 kr)
På lager. 3–6 dager
BMX Verde Cadet 20" Matt Grey
4 761 kr
(Veil. pris: 6 319 kr)
På lager. 3–6 dager
BMX Verde Eon 20" Army Green
5 080 kr
(Veil. pris: 7 530 kr)
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen