Tilbake
Startside / Elsykler / Elsykkel hybrid / Rock Machine Torrent Int E50-29 B

Rock Machine Torrent Int E50-29 B

Rock Machine Torrent Int E50-29 B
Beskrivelse

Underholdende, lettkjørt og kraftig el-sykkel med elegant integrert drivlinje

Leter du etter en hjelpsom hardtail med bredt spekter som trives på alt fra utfordrende skogsstier til rask asfaltsykling? Ønsker du samtidig tilgang til overmenneskelig styrke i form av en kraftig elektrisk midtmotor? Da bør du definitivt ta en ekstra kikk på den utrolig morsomme og imponerende kraftige Rock Machine Torrent INT e50-29 B, som kombinerer kvikk respons med utmerket kursstabilitet. Dette er en overraskende lettkjørt eMTB og et smart valg for deg som pendler på varierte underlag og raskt vil komme deg til jobb uten å bekymre deg for å ankomme svett eller andpusten. Med robuste hjul med solid volum og en dempet luftgaffel, navigerer den uanstrengt over både trestammer og fortauskanter, den trives like godt på utfordrende skogsstier som i betongjungelen... et ekstremt underholdende oppsett for eventyrlystne syklister som ønsker ekstra kraft i pedaltråkkene!

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturell aluminiumsramme (AL-6061 T6 Custom Tubing) med elegant integrert drivlinje
  • Dempegaffel fra RST (Aerial) med hele 120 mm slaglengde og lockout
  • Kraftig elmotor fra Bosch (Performance Line) med dynamisk følelse og et dreiemoment på hele 65 Nm
  • Kraftig batteri på 500Wh som er elegant integrert i rammen, med en rekkevidde på opptil 180 km
  • Pålitelig 9-girs drivlinje fra kvalitetssikre Shimano (Altus) med bredt register (38Tx11-36T)
  • Grepvennlige 29-tommere med 2,25" brede kvalitetsdekk fra WTB (Ranger)
  • Kan utstyres med skjermer, bagasjebrett, belysning og støtte etter behov

Skulpturelt chassis i kvalitetsaluminium med elegant integrert batteri

Det skulpturelle chassiset består av en nyutviklet ramme i aluminium (AL-6061 T6 Custom Tubing) med rene linjer og et elegant integrert batteri samt praktisk intern kabeltrekking. Dens balanserte geometri sikrer en komfortabel sittestilling og gir deg full oversikt over trafikkbildet rundt deg. Dets distinkte rammedesign er både funksjonelt og estetisk tiltalende, og vekker en umiddelbar følelse av begjær. Rammen er ikke bare vakker, men også robust, med høy lateral stivhet for stabil kjørefølelse, samtidig som den beholder nok fleksibilitet til å tilby en behagelig tur, selv på grovere underlag.

Kraftig eldrift med imponerende bunnkraft og generøs rekkevidde

Hjertet i sykkelen er en av markedets beste drivlinjer, Bosch kraftfulle Performance Line. Et prisbelønt system som kombinerer en virkelig kraftig motor med et høyt dreiemoment og et batteri som leverer 500 Wh med miljøvennlig energi, og gir deg en samlet rekkevidde på opptil 180 km med ekstra styrke i både ben og lunger.

Den dynamiske elmotoren jobber i tett samarbeid med 9 pålitelige gir fra Shimano (Altus), alt skjer effektivt, stille og med direkte drivning på krankakselen (noe som utvilsomt er det foretrukne valget). Med hele drivpakken plassert i rammen oppnår man et ekstremt lavt tyngdepunkt, som resulterer i enestående manøvrerbarhet, selv i krevende terreng. Dertil kommer en lettleselig display med 5 ulike driftsmoduser (Off, Eco, Tour, Sport og Turbo) som gir full kontroll og viser alt du behøver å vite.

Robuste 29-tommere, dempet forgaffel og hydrauliske skivebremser

I front sitter en kvalitetsdemper fra RST (Aerial), som sammen med solide 29-tommers hjul fra WTB med 2,25" bredde, sikrer effektiv fremdrift og økt komfort på alle typer underlag. Dette gir økt trygghet bak styret. Dempingen har en slaglengde på hele 120 mm og kommer med lockout for optimalisert kjøreegenskaper uansett underlag. Når det trengs å stoppe, har du tilgang til kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for effektiv bremsing og kort bremselengde under alle forhold.

Underholdende el-sykkel som vil endre din sykkelopplevelse

En el-assistert touring-sykkel som er tilpasset de fleste typer miljøer. Den gjør at du effektivt og raskt kan manøvrere gjennom urbane landskap og slappe av på flytende skogsstier. En smidig el-sykkel med dynamisk kjørefølelse og imponerende fremdrift som lar deg med god samvittighet la bilen stå, og som mer enn gjerne blir med på nye eventyr. Dette spennende kjøretøyet vil for alltid endre din måte å se på sykling og pendling, og bringer deg til ønsket destinasjon raskere og mye enklere.

Spesifikasjoner
Artikkelnummer: 0069154
Varemerke:ROCK MACHINE
Farge:Glossgrey/Grey/Radioactiveyellow
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Personalisering:Terrengsykling
Produktserie:Rock Machine Torrent
Modellserie:Rock Machine E-Tour Hardtail
Kjønn:Unisex, Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell:2022
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Produsentens farge:GLOSSGREY/GREY/RADIOACTIVEYELLOW
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Alloy Al-6061 T6 Custom tubing, Smooth Welding, Fun Ride Geometry, Shark Spine EVO 29er, BOSCH GEN3 DU hanger, 2nd Gen. Battery Integration, 625Wh or 500Wh fit in, OLD 135x9, Disc Brake Post Mount, Fender&Kickstand Ready Dropout, Replaceable RD Hanger, In
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:RST AERIAL MLC, 1-1/8", Air, QR Type, Mechanical Lockout, 120mm travel
Forstilling, type fjæring:Luftfjær
Vandring foran: 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

120 mm
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
Hjul
Forhjulsnav:SHIMANO TX HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
Baknav:SHIMANO TX FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type
Fordekk:WTB Ranger Comp, 29x2.25"
Bakdekk:WTB Ranger Comp, 29x2.25"
Dekkdimensjon:57-622
Felger:WTB SX19, 32H
Drivverk
Girspaker:SHIMANO ALTUS SL-M2010-9R RapidFire Plus, 9-speed
Bakgir:SHIMANO ALTUS RD-M2000 Shadow
Kassett:SHIMANO CS-HG200-9, 11-36T
Komponenter
Forbremse:SHIMANO BL-MT401/BR-MT410, 180/180 rotor, hydraulic disc brake
Styrelager:ONE1 LAZ01AM , Zero Stack, 1-1/8“
Styre:ONE1 Alloy, MTB AL-325BT, 6° upsweep, 9° backsweep, 25mm rise, 720mm, 31.8mm
Styrestem:ONE1 TDS-C342 Alloy, 31.8xE45mm, +3°
Setepinne:ONE1 Alloy, SPS 405 Suspension, 30.9x350mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Girskifterserie:Shimano Altus
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Altus
Motor
Motor:Bosch Performance Line
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Gjennomsnittlig rekkevidde: 

Gjennomsnittlig rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under normale (eller gjennomsnittlige) forhold (middels store bakker, en del start og stopp samt varierende underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er for det meste hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel o.l.)
100 km
Elektrisk system:Bosch
Batteri
Batteri:BOSCH Power Tube Horizontal, BBP280, 36V, 500 Wh, in-frame mount
Batteritype:Litium-ion
Batteriplassering:Overrøret
Ladetid:7 h 30 m
Batterikapasitet (Wh):500
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:BOSCH Compact 2A
Kan lades på sykkelen:Ja
Visning
Visning:Bosch Purion
Sykkelassistanse:Ja
Sykkelutstyr
Håndtak/Styretape:Velo VL-G1777D2, Ergo Grip
Pedaler:Marwi SP-827 SANDBLOCK Non/slip pedal
Kundeomtaler

Lignende produkter

-27%
Merida Espeeder 400Eq
27 845 kr
37 999 kr
På lager. 7–10 dager
  • L
  • M
  • S
  • XL
  • XS
-16%
Orbea Hybrid Kemen Mid 40 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
På lager. 12–15 dager
  • L
  • M
  • S
-16%
Orbea Hybrid Kemen Mid 40 Urban Green (Gloss-Matt)
På lager. 12–15 dager
  • L
  • M
  • S
-18%
Orbea Hybrid Kemen Suv 30 Urban Green (Gloss) - Black (Matt)
På lager. 12–15 dager
  • L
  • M
  • S
  • XL

Andre produkter fra Rock Machine Torrent

-29%
Rock Machine MTB Torrent 60-29
På lager. 8–13 dager
  • L
  • M
  • XL
-34%
Rock Machine Torrent Int E90-29
På lager. 8–13 dager
  • L
  • M
  • XL
-27%
Rock Machine Torrent 90-29
På lager
  • L
  • M
  • XL
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen