Startside / Elsykler / Elsykkel hybrid / Frappé Fsc 400 Gloss Sparklende Grå

Frappé Fsc 400 Gloss Sparklende Grå

Frappé Fsc 400 Gloss Sparklende Grå
Beskrivelse

Design, funksjon og komfort i en utrolig elegant forpakning

Ser du etter en brukervennlig elsykkel med et urbant design der både helheten og hver lille detalj gir deg den trygge følelsen av robust kvalitet, er elegante Frappé FSC 400 det opplagte valget. En komfortabel, moderne og brukervennlig elsykkel med ekstra romslig oppbevaringsplass som minner om et sveitsisk urverk av høy kvalitet, men her i en versjon med betydelig større hjul. En hjelpsom følgesvenn med eksepsjonelt lavt innsteg som sørger for at du aldri trenger å bekymre deg for å ankomme svett eller andpusten! Smidigheten er virkelig imponerende, og takket være kombinasjonen av et par robuste 28-tommere og en myk komfortabel sal, tar den seg problemfritt fram over både stubber og kantstein, og den trives faktisk like godt i betongjungelen som ute på de svingete sykkelstiene.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturell aluminiumsramme med ekstra lavt innsteg og en utrolig komfortabel kjørestilling
  • Kraftig motor fra Shimano (STePS E5000) med smidig funksjon og utrolig stille gange
  • Batteri (418Wh) integrert i bagasjebrettet som gir masse rekkevidde
  • Nesten bombesikker drivlinje med 7 navgir fra Shimano (Nexus)
  • Robuste 28-tommere med 47 mm brede dekk fra CST (Otis) med punkteringsbeskyttelse
  • Komfortabel sal og justerbar styrestamme sørger for at du kan finne en optimal posisjon
  • Både bagasjebrett og en romslig frontkurv gjør sykkelen til din egen lille pakkesel
  • Smart "hurtiglåsing" av styret som sørger for at den ikke velter til siden selv om du laster tungt
  • Utstyrt med både skjermer, kjedebeskyttelse, støtte, rammelås samt også belysning

Lett aluminiumsramme med smidig følelse og virkelig god oversikt

Det grasiøse chassiset består av en vakker ramme i kvalitetsaluminium med et eksemplarisk lavt innsteg, intern kabeltrekking samt en komfortabel geometri som sammen med en justerbar styrestamme gir deg en nesten panoramalignende utsikt over hva som skjer rundt deg i trafikken. Rammen er dessuten ikke bare vakker å se på, men har en moderne konstruksjon med overbevisende stabilitet, samtidig som den har tilstrekkelig fleksibilitet til å garantere en komfortabel tur på litt dårligere underlag.

Bergsikker 7-trinns drivlinje og pålitelig eldrift med romslig rekkevidde

Hjertet består av en av markedets mest prøvede drivlinjer, Shimano's smidige STePS (E5000), som kombinerer en smidig motor med et batteri som kort sagt leverer 418 Wh av miljøvennlig kraft, noe som samlet sett gir deg en smått lysende rekkevidde med masse ekstra kraft i både bein og lunger. Batteriet driver ikke bare den elektriske motoren, men også den elegant integrerte belysningen fra AXA som sikrer at du er synlig selv etter mørkets frembrudd. Den atletiske elmotoren leverer et dreiemoment på 40Nm og gir assistanse opp til hastigheter på maksimalt 25 km/t, det er selvfølgelig mulig å sykle enda raskere, men resten av jobben må du da gjøre med klassisk muskelkraft.

Den spreke motoren føles utrolig alert og samarbeider sømløst med den nesten bombesikre drivlinjen som har 7 innkapslede og nærmest vedlikeholdsfrie gir fra kvalitetssikre Shimano (Nexus), noe som i praksis betyr ekstremt pålitelig funksjon, et minimum av vedlikehold og et girregister som fungerer like godt i bratte stigninger som på milelange rette strekninger. Girene er dessuten godt beskyttet mot fysisk påvirkning samt også regn, slaps og smuss, noe som gjør at de krever et absolutt minimum av vedlikehold. Med normal omtanke, litt kjærlighet og noe service nå og da vil den glede deg i flere tiår fremover.

Takket være motorens sentrale plassering oppnås en eksemplarisk lav tyngdepunkt, noe som gir perfekt manøvreringsevne og en naturlig velbalansert følelse når du sykler. I praksis betyr dette at når du tråkker forsiktig, får du myk og rolig assistanse, men tråkker du raskere, og kanskje først og fremst mer intensivt, får du en betydelig kraftigere assistanse som selvfølgelig også gir høyere hastigheter. Alt skjer effektivt, stille og i tillegg med direkte drift på veivakselen (som klart er det beste alternativet hvis du spør oss).

Moderne teknologi som skaper en pålitelig følelse av brukervennlig kraft

Til tross for all den moderne teknologien, oppleves sykkelen som eksemplarisk brukervennlig, via den tydelige skjermen velger du en av de fire forskjellige driftsmodusene (Off, Eco, Normal, High) og så er det bare å tråkke i vei, først og fremst takket være kombinasjonen av nøye kalibrerte sensorer og en kompetent programvare som tar seg av resten. Du kan dessuten benytte det såkalte "walk mode" som innebærer at du kan bruke elmotoren selv når du går ved siden av sykkelen din.

Overbevisende komfort og kraftige bremser med feilfri ytelse

Takket være kombinasjonen av en virkelig komfortabel sal og dekk med bred profil (47 mm), vil sykkelturer på dårligere underlag oppleves som overraskende komfortable. Og siden den trives når det går unna, er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser foran og en tradisjonell fotbrems bak, en kombinasjon som både reduserer vedlikeholdsbehovet og sørger for at du har tilgang til kraftig bremsekraft året rundt, og dessuten uansett om det er regnfullt, støvete eller slapsete.

Smidig elsykkel med herlig komfort og ekstremt høyt utstyrsnivå

Et miljøvennlig transportmiddel med rask og enkel oppladning som passer deg som stiller høye krav til både design, funksjon, komfort og rekkevidde. Den elassisterte Frappe FSC 400 sørger for at du både rekker å levere barna og ordne alle viktige ærender før du ankommer jobben, uten at du blir det minste svett eller andpusten. At sykkelen dessuten er utstyrt med det meste du kan tenkes å trenge fra start, vil vi kalle en ekstra bonus, eller hva med både justerbar styrestamme, skjermer, bagasjebrett, støtte, kjedebeskyttelse, belysning både foran og bak samt en godkjent rammelås som forhåpentligvis skremmer nysgjerrige sykkeltyver og sørger for at du får ha din elegante Frappe i fred.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0068959-H882
Varemerke:Frappé
Farge:Gloss Sparkling Grey
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Personalisering:Pendling
Modellserie:Elsykler från Frappé
Kjønn:Dame
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens nettsted:frappecycles.eu/en
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Produsentens farge:GLOSS SPARKLING GREY
Maling:Grå
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:alloy Al-6061
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:rigid, hi-ten straight
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2022
Hjul
Forhjulsnav:KT-TC6F
Baknav:SG-C3001-7C
Fordekk:CST Otis (C1777) 47-622, black
Bakdekk:CST Otis (C1777) 47-622, black
Dekkdimensjon:47-622
Felger:Stars J19ZK 622x19, 36H
Drivverk
Girspaker:SL-C3000-7 included in SC-E5000
Bakgir:Shimano Nexus 7 speed
Kassett:Shimano 18T DX
Komponenter
Forbremse:Shimano MT200 hydraulisk skivbroms
Bakbremse:Fotbroms
Styre:HL NR-AL-124 BT FOV 620x31.8
Styrestem:HL MTS-C269-5 FOV ext. 90/110, bb 31.8 silver
Setepinne:HL SP-C207 30.0x300
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Fotbrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-girs (navgir)
Girskifterserie:Shimano Nexus
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
Motor
Motor:Shimano STePS DU-E5000
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Motorlydnivå:Lav
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
40 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Shimano
Batteri
Batteritype:Litium-ion
Batteriplassering:Bagasjebrett
Avtagbart batteri:Ja
Ladetid:4 h
Batterikapasitet (Wh):418
Batterikapasitet (Ah):11.6
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:Shimano EC-E6002
Kan lades på sykkelen:Ja
Visning
Visning:Shimano SC-E5000
Avtagbar skjerm:Ja
Displayplassering:Hansken
Assistansenivåer:Eco, High, Normal, Off
Sykkelassistanse:Ja
Sykkelutstyr
Belysning:Axa Compactline 20 E on fork leg / Axa Blueline w/o steady
Skjermer:Steel, CS-006 (W52) for e-bike
Støtte:Atran Stylo HV black
Kurv:Atran Velo Ribb FB-011-BFI + steering lock
Lås:Axa Solid plus with extra cilinder black
Håndtak/Styretape:Herrmans Line DD36
Pedaler:Marwi SP-823
Annet:Kedjeskydd Hesling Fluente black matt
Kundeomtaler

Også tagget i


Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen