Startside / Elsykler / Elsykkel hybrid / Scott Elsykkel Herre Sub Active eRIDE 20 Men

Scott Elsykkel Herre Sub Active eRIDE 20 Men

Scott Elsykkel Herre Sub Active eRIDE 20 Men
Beskrivelse

Smidig og komfortabel el-sykkel med kraftig elektrisk drift og høy utstyrsnivå

Bruksområdet til den velutstyrte og lettmanøvrerbare bestselgeren Scott Sub Active eRIDE 20 Men er mildt sagt vidt. Denne behendige el-sykkelen er virkelig en allsidig modell som trives like godt på asfalt og brostein som på landeveier og kurvete grusveier. Så om du er på utkikk etter en komfortabel, praktisk og funksjonell el-sykkel som håndterer alle typer underlag og som fra starten av kommer med høy utstyrsnivå og mange velprøvde komponenter, ja, da har du funnet den perfekte modellen!

Nøkkelen til suksess!

  • Kvalitets aluminiumsramme (Sub eRIDE 6061 Alloy) med klassisk rene linjer og urban design
  • Dempet gaffel fra Suntour (NEX-E25 DS) med 63 mm vandring
  • Stille og smidig midtmotor fra Bosch (Active Line) med opptil 40Nm dreiemoment
  • Batteri fra Bosch sentralt plassert (400Wh PowerTube) i diagonalrøret
  • Pålitelig 1x-drivsystem med 9 gir fra Shimano (Alivio) som sikrer jevn drift
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (M200) som presterer under alle værforhold
  • Grepssikre 29-tommere fra Schwalbe (Energizer Active Plus) med 50 mm bredde
  • Komfortsadel fra Syncros (Capilano) og integrert belysning med sleek design

Skulpturell aluminiumsramme med klassisk rene linjer og en stabil følelse

Det nesten skulpturelle chassiset består av en stabil aluminiumsramme med praktisk intern kabelrouting og en komfortabel geometri som er spesialtilpasset for smidighet og optimal sikt rundt deg i trafikken. En rammeform med klassiske linjer i kombinasjon med en smart justerbar styrestamme, sikrer at du alltid kan finne en posisjon i sadelen som tilbyr den perfekte balansen mellom maksimal komfort og effektivitet.

Miljøvennlig elektrisk drift med masser av kraft og en imponerende rekkevidde

Kjernen i sykkelen er en kvalitetsmotor fra Bosch (Active Line) med mye kraft, kombinert med et elegant integrert batteri. Vi snakker om mer enn 400Wh med miljøvennlig energi som gir deg en lang rekkevidde med ekstra kraft i pedalene. Du får full kontroll gjennom en oversiktelig skjerm som i sanntid viser alt du trenger å vite - blir det bedre enn det? Motoren koordinerer også med et pålitelig drivsystem med 9 gir fra Shimano (Alivio) på en nesten sømløs måte, og det hele foregår dessuten så stillegående som man bare kan ønske.

Dempet gaffel og robuste 28-tommere som ruller utmerket

Dempingen utføres av en gaffel fra SR Suntour (NEX-E25 DS) med 63 mm vandring. Kombinasjonen av en dempet gaffel og kvalitetsdekk fra Schwalbe (Energizer Active Plus) med 50mm bredde sikrer alltid høy komfort. De stabile 28-tommers hjulene gir utmerket rulleevne og rask akselerasjon, noe som virkelig kommer til sin rett når du skyter fart ved grønt lys og glir nesten uten friksjon langs lange rettstrekninger.

Velutstyrt og praktisk byhybrid med moderne urbane vibber

En imponerende velutstyrt og mangfoldig hybrid som gjør at du med god samvittighet kan la bilen stå, og som gjerne blir med på nye eventyr! Dens effektivitet ved høy fart støttes av kraftige hydrauliske skivebremser som reduserer vedlikeholdsbehovet og sikrer kraftig bremsekraft hele året, og dette gjelder uavhengig av været. Detaljene bidrar til helhetsfølelsen, og den spesialdesignede bagasjebæreren, slimmede kjedebeskytteren, elegant integrerte låsen og den flotte integrerte belysningen skaper virkelig en moderne urban stemning og gir sykkelen dens unike karakter.

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
EAN-kode: 7615523527915
Artikkelnummer: 0108291O713AH
Leverandørens artikkelnummer:290687012
Varemerke:Scott
Farge:Space Grey
Størrelse:XL
Produsentens artikkelnummer:290687012
Modellserie:Scott eRIDE
Spesifikasjon
Kjønn:Herre
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettsted:www.scott-sports.com/global/en/
Personalisering:Pendling
Maling:Grå
Produsentens farge:Space Grey
Vekt (ifølge produsenten):190
Rammesett
Rammestørrelse:xl
Ramme:Sub eRIDE 6061 Alloy
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:SUNTOUR NEX-E25 DS QR 700C TAPERED / 63mm Travel
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæring:Stålfjær
Vandring foran: 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

-
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell:2023
Sykkeltype:Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
190-200cm
Passer Høyde (cm):190-195, 195-200
Hjul
Forhjulsnav:F: Shimano HBMT200B 32H QR CL, R: Shimano FHMT200B 32H QR CL
Baknav:F: Shimano HBMT200B 32H QR CL, R: Shimano FHMT200B 32H QR CL
Fordekk:Schwalbe Energizer Active Plus 700x50c
Bakdekk:Schwalbe Energizer Active Plus 700x50c
Dekkdimensjon:50-622
Felger:Cross X17 Disc 32h
Drivverk
Girspaker:Shimano Alivio 3100 9 Speed
Bakgir:Shimano Alivio 3100 9 Speed
Kranksett:Miranda 172,5mm
Kjede:KMC E9s NPBK
Kassett:Shimano CS HG400 11-36
Komponenter
Forbremse:Shimano BR-M200 Disc
Bremseskive foran:F: Shimano SM-RT10 180 mm, R: Shimano SM-RT10 160 mm
Bakbremse:Shimano BR-M200 Disc
Bremseplate bak:F: Shimano SM-RT10 180mm, R: Shimano SM-RT10 160mm
Styrelager:GW semi integrated
Styre:Syncros UC3.0 680mm / 10° bend
Styrestem:Syncros UC 3.0 adjustable
Setepinne:Syncros 3.0 / 31.6mm / 350mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Girskifterserie:Shimano Alivio
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Alivio
Motor
Motor:Bosch Active
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
40 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Bosch
Batteri
Batteriplassering:Overrøret
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapasitet (Wh):400
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Batterilader:2A Charger
Visning
Avtagbar skjerm:Nei
Ladestasjon:ja
Assistansenivåer:Eco, eMTB, Off, Sport, Tour, Turbo
Sykkelassistanse:Nei
Visning:Purion Display
Sykkelutstyr
Belysning:Axa Compactline 35/Axa
Skjermer:Curana wide extruded fenders
Støtte:Ursus Mooi Central kickstand
Bagasjebrett:Racktime w/ spring clamp SnapIt 2.0
Lås:200
Pedaler:Syncros SP-828
Sete:Syncros Capilano
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
Kundeomtaler

Også tagget i

  • 2023

Lignende produkter

Nytt parti 11/7
Birk E-Trekking LS elsykkel
29 900 kr
Bestill nå. Kommer på lager 11. juli
På lager. 3–6 dager
Nytt parti 11/7
Birk E-Trekking elsykkel
29 900 kr
Bestill nå. Kommer på lager 11. juli
På lager. 3–6 dager
-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Black
På lager. 3–6 dager
-10%
Rock Machine Torrent e50-29 B Touring LS Blue elsykkel
På lager. 7–10 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen