Startside / Elsykler / Elsykkel hybrid / Rock Machine Torrent e50-29 B Touring LS Blue elsykkel

Rock Machine Torrent e50-29 B Touring LS Blue elsykkel

Rock Machine Torrent e50-29 B Touring LS Blue elsykkel
Beskrivelse

Høydepunkter

  • Aluminiumsramme med pent integrert motor og batteri
  • RST Blaze dempegaffel med 100 mm vandring og lockout
  • Høykvalitets elektrisk Bosch Performance Line Cruise motor med 65 Nm dreiemoment
  • Kraftig 625 Wh batteri som er elegant integrert i rammen og gir god rekkevidde
  • Pålitelig 9-trinns drivverk fra Shimano (CUES U4000) med bred utveksling
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra CLARKS
  • Gode 29-tommers dekk fra WTB som håndterer alle typer underlag
  • Dempet setepinne for økt komfort på røffe underlag
  • Utstyrt med skjermer, AVS-kompatibelt bagasjebrett, belysning og støtte

Morsom, lettkjørt og smidig elsykkel med pent integrert motor og batteri

Ser du etter en nyttig hardtail med bredt register som trives på alt fra rotete skogsstier til rask asfaltsykling? Ønsker du også tilgang til overmenneskelige benmuskler i form av en kraftig midtmotor? Ja, da bør du ta en nærmere titt på den vanvittig underholdende Rock Machine Torrent e50-29 B. Dette er et smart alternativ for deg som pendler på varierende underlag og ønsker å komme deg raskt på jobb uten å måtte bekymre deg for å komme frem svett eller andpusten. Takket være robuste hjul med generøst volum og en skarp, dempet forgaffel, tar den seg lett over både tømmerstokker og fortauskanter, og den føles like komfortabel ute i det fri som inne i betongjungelen ... en underholdende eMTB for eventyrlystne pendlere som ønsker litt ekstra trykk på pedalene!

Skulpturelt chassis i kvalitetsaluminium med elegant integrert batteri

Det skulpturelle chassiset består av en aluminiumsramme med rene linjer og et elegant integrert batteri og intern kabelføring. Den velbalanserte geometrien sikrer at du finner en komfortabel posisjon samtidig som du har full oversikt over alt som skjer rundt deg i trafikken. Rammen har en robust konstruksjon med høy sidestivhet, noe som skaper sikker stabilitet, men samtidig har rammen nok fleksibilitet til å garantere en komfortabel kjøring selv på litt dårligere underlag.

Kraftig elektrisk drift kombinert med en ekstremt pålitelig 9-trinns drivlinje

Hjertet består av en av markedets mest velprøvde drivlinjer, den består av en smidig elektrisk motor med en dynamisk kjørefølelse og et stilig integrert batteri som kort sagt leverer massevis av miljøvennlig kraft, noe som totalt sett gir deg mye rekkevidde med litt ekstra krutt i både bein og lunger. Motoren jobber sammen med 9 ekstremt pålitelige gir, og alt skjer effektivt, stille og med drift direkte på veivakselen. Legg til dette et tydelig display med flere forskjellige driftsmoduser som gir deg full kontroll og viser deg i utgangspunktet alt du trenger å vite.

Robuste 29-tommers hjul, dempegaffel og hydrauliske skivebremser

Foran sitter en skarp, dempet forgaffel med en vandring på 100 mm som gir deg økt komfort, noe som igjen gir deg økt sikkerhet bak styret. Den har også lockout, som er perfekt for oss som ønsker å kunne fokusere på å sykle raskt og komfortabelt uavhengig av underlaget. Takket være kombinasjonen av en dempegaffel, en dempet setepinne og et par robuste 29-tommers hjul med en dekkbredde på 2,1 tommer, kan du håndtere de fleste typer underlag med høy komfort. Og når du trenger å stoppe kjøretøyet, har du tilgang til kraftige hydrauliske skivebremser, som sikrer effektiv bremsing og korte bremselengder uavhengig av underlag, værforhold og årstid.

Elektrisk assistert terrengsykkel som vil forandre måten du ser på sykling

En elektrisk sykkel som føles hjemme i de fleste miljøer, og sørger for at du effektivt og raskt kan pløye gjennom betongjungelen og suse bedagelig langs bølgende skogsstier. En smidig og komfortabel elsykkel med imponerende manøvrerbarhet som sikrer at du kan la bilen stå hjemme med god samvittighet, og som mer enn gjerne blir med deg på nye eventyr!

Spesifikasjoner
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer: 0119532-R120
Leverandørens artikkelnummer:-
Varemerke:ROCK MACHINE
Farge:Matte Blue/Silver
Størrelse:-
Produsentens artikkelnummer:-
Spesifikasjon
Kjønn:Dame
Damespesifikk: 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Personalisering:Pendling, Terrengsykling
Maling:Blå
Produsentens farge:Matte Blue/Silver
Vekt (ifølge produsenten):28.60 kg
Rammesett
Rammestørrelse:-
Ramme:Alloy Al-6061 T6 Custom tubing, Smooth Welding, Fun Ride Geometry, Easy entry and exit
Rammemateriale: 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel:RST Blaze, 100mm travel
Forhjulsgaffeltype: 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæring:Stålfjær
Vandring foran: 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

-
Bakgaffeltype: 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse: 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
Årsmodell:2025
Sykkeltype:Terrengsykkel
Hybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkel:Ja
Din høyde: 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm):-
Hjul
Forhjulsnav:ONE1 KTMD7F, 32H, M9x100x108, QR Type
Baknav:ONE1 KTK68R, 32H, M10x135, CASSETE, QR Type
Fordekk:WTB Freedom Dual, 29x2.10
Bakdekk:WTB Freedom Dual, 29x2.10
Dekkdimensjon:52-622
Drivverk
Girspaker:SHIMANO CUES SL-U4000 RapidFire Plus, 9-speed
Bakgir:SHIMANO CUES RD-U4000 GS
Kranksett:ONE1 EC39-BH3-F9-BNI-L/R, 38T
Kjede:SHIMANO CN-LG500
Kassett:SHIMANO CS-LG300-9, 11-46T
Komponenter
Forbremse:CLARKS CLOUT+, oversize piston, hydraulic disc brake
Bremseskive foran:CLARKS STAINLESS, 180mm
Bakbremse:CLARKS CLOUT+, oversize piston, hydraulic disc brake
Bremseplate bak:CLARKS STAINLESS, 180mm
Styrelager:VP LAZ01AM Semi-Cartrige, 1-1/8”
Styre:TDS-C342 Alloy, 31.8mm, e45, +3°
Styrestem:TDS-C342 Alloy, 31.8mm, e45, +3°
Setepinne:ONE1 Alloy, SP S405, 30.9mm
Bremsetype: 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir: 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Girskifterserie:Shimano Cues
Framgirserie: 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie: 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Cues
Motor
Motor:Bosch Performance
Motorplassering: 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment: 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Sensorer:Fart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet: 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk system:Bosch
Batteri
Batteriplassering:Innvendig
Batterikapasitet (Wh):625
Spenning:36 V
Batteri inkludert?:Ja
Kan lades på sykkelen:Ja
Batterilader:BOSCH 4A Standard charger, charging time 4,5h/500Wh
Visning
Sykkelassistanse:Ja
Visning:BOSCH Purion Anthracite
Sykkelutstyr
Belysning:F: AXA Compactline 20/R: SPANNINGA Pling XE
Skjermer:ALLOY FULL COVER FENDERS
Støtte:ATRAN VELO, REX
Bagasjebrett:Alloy for AVS
Lås:ABUS
Håndtak/Styretape:HERRMANS ERGO
Pedaler:Ball bearing, with sand non slip inlay and reflector
Sete:WTB COMFORT WIDE
Sykkellås
FG-godkjent: 

FG-godkjent

Om sykkelen din skulle bli stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en alt for enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
Kundeomtaler

Også tagget i


Lignende produkter

Kim anbefaler 👍
Birk E-Trekking LS elsykkel
På lager. 3–6 dager
Kim anbefaler 👍
Birk E-Trekking elsykkel
På lager. 3–6 dager
-27%
Elsykkel dame Kronan Modig Black
På lager. 3–6 dager
Meny

Din handlevogn(0 artikler )

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen