Retur og reklamasjon
Noen ganger er det vanskelig å vite om et kjøp er helt riktig. Derfor har Birk Sport 30 dager åpent kjøp. Du kan teste produktet, både ute og inne, og se om du er fornøyd med det. Ønsker du å benytte deg av åpent kjøp og returnere et produkt, er det viktig at du setter deg inn i hvordan denne kundefordelen fungerer. NB: Varer som er kjøpt i nettbutikken kan ikke returneres i våre fysiske butikker.
Mangler returskjema?
Hvis returskjemaet ikke fulgte med pakken, kan du laste ned et nytt her.
Last ned returskjema
Retur
Hvordan bytter jeg til en annen størrelse?
Ønsker du å bytte varen din i en annen størrelse, returnerer du produktet du ønsker å bytte og legger inn en ny ordre på ønsket i produkt i vår nettbutikk.
Når får jeg pengene tilbake?
Returer tilbakebetales fortløpende, senest 14 dager etter
Hva koster det å returnere en vare?
Følgende returfraktpriser gjelder (dekker frakt og handling):
- Retur – liten pakke (utleveringssted): 229,- Eksempel: klær, sko, hjelm, kjede, kassett.
- Retur – stor pakke (hjemlevering): 569,- Eksempel: sykkeltrainer, sykkelvogn, rulle
- Retur – sykkel : 1499,-
Fradrag på retur ved verdireduksjon av vare
Vi forbeholder oss retten til å gjøre avdrag på returer med opptil 100% der:
- Original emballasje ikke er intakt
- Varen er brukt utover normalt
- Varen leveres tilbake med savnede deler eller ved eventuelle skader
- Varen leveres tilbake uten manualer, instrukser og lignende
- Varen leveres tilbake uten lader, lås, batteri el lignende.
Du vil bli kontaktet av vår kundeservice dersom vi må debitere en retur.
Hvordan reklamerer jeg på et produkt?
Hvis du har problemer med et produkt du har kjøpt, kan du sende en mail til [email protected] med beskrivelse av problemet (legg gjerne ved noen bilder), så kan vi løse problemet eller opprette en reklamasjonssak. Oppgi rammenummer eller serienummer på produktet og ordrenummer eller kvittering for kjøpet. Ta kontakt med en av våre fysiske butikker hvis du bor i nærheten. De fleste problemer kan løses enkelt av våre mekanikere.
Reklamasjon
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å reklamere på en vare fra 2 til 5 år etter leveringsdato, avhengig av hvordan type vare du har kjøpt. Hvis en feil viser seg innen seks måneder, regnes det normalt som at den var til stede fra starten, med mindre vi kan bevise det motsatte. Etter denne perioden er det ditt ansvar å påvise at feilen var til stede fra starten. Ved godkjent reklamasjon dekker Birk Sport alle kostnader. For å starte en reklamasjon må du varsle oss om feilen og dens karakter innen rimelig tid fra oppdagelsen. Reklamerer du innen to måneder, regnes dette alltid som innenfor rimelig tid.
Når du sender inn din reklamasjon, tester vi produktet. Hvis det viser seg å være en håndteringsfeil, eller hvis produktet er feilfritt, blir du belastet NOK 250 for testarbeidet samt eventuelle fraktkostnader. Vær oppmerksom på at vi ikke er ansvarlige for kostnader som oppstår på grunn av defekte varer.
Hvordan gjør jeg en reklamasjon?
Kontakt vår kundeservice via e-post og beskriv feilen så detaljert som mulig. Vennligst legg også ved foto eller film av skaden. For å kunne behandle din reklamasjon trenger vi et bevis på at varen er kjøpt hos oss, ordrebekreftelse eller faktura. Når vi har registrert din reklamasjon, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å hjelpe deg videre.