Retur og reklamasjon
Noen ganger er det vanskelig å vite om et kjøp er helt riktig. Derfor har Birk Sport 30 dager åpent kjøp. Du kan teste produktet, både ute og inne, og se om du er fornøyd med det. Ønsker du å benytte deg av åpent kjøp og returnere et produkt, er det viktig at du setter deg inn i hvordan denne kundefordelen fungerer.
Ingen returseddel?
Hvis returseddelen ikke fulgte med pakken, kan du laste ned en ny her.
Last ned returseddel
Ofte stilte spørsmål
Hvordan returnerer jeg en vare i butikk?
I våre butikker kan du kun bytte en vare i en annen vare eller bytte størrelse. Ønsker du pengene tilbake må du returnere varen via posten. Ta med deg varen du ønsker å bytte samt kopi av kvittering eller ordrebekreftelse så vil en av våre butikkmedarbeidere hjelpe deg.
Hvordan bytter jeg til en annen størrelse?
Ønsker du å bytte varen din i en annen størrelse, returnerer du produktet du ønsker å bytte og legger inn en ny ordre på ønsket i produkt i vår nettbutikk.
Når får jeg pengene tilbake?
Returer tilbakebetales fortløpende, senest 14 dager etter
Fradrag på retur ved verdireduksjon av vare
Vi forbeholder oss retten til å gjøre avdrag på returer med opptil 100% der:
- Original emballasje ikke er intakt
- Varen er brukt utover normalt
- Varen leveres tilbake med savnede deler eller ved eventuelle skader
- Varen leveres tilbake uten manualer, instrukser og lignende
- Varen leveres tilbake uten lader, lås, batteri el lignende.
Du vil bli kontaktet av vår kundeservice dersom vi må debitere en retur.
Hvordan reklamerer jeg på et produkt?
Hvis du har problemer med et produkt du har kjøpt, kan du sende en mail til hello@birk.no med beskrivelse av problemet (legg gjerne ved noen bilder), så kan vi løse problemet eller opprette en reklamasjonssak. Oppgi rammenummer eller serienummer på produktet og ordrenummer eller kvittering for kjøpet. Ta kontakt med en av våre fysiske butikker hvis du bor i nærheten. De fleste problemer kan løses enkelt av våre mekanikere.